• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

Caso Induksjonsplate 3500w "SOLGT"

Selger den min induksjonsplate kjøpt hos bryggselv. Veiledene pris 2995,-

Den har blitt brukt 2 ganger, men fant ut at det var lite nødvendig og ha to stykk. Den er altså nesten som ny og esken den kom i følger fortsatt med.

Meget god plate i bruk(da jeg allerede har en fra før) Har brukt den for det meste på 50L induksjonskjeler.

Prisen på Caso Induksjonskjele: 2000,-

Link til bryggselv:
http://www.bryggselv.no/products/induksjonsplate-pro-3500w

mvh
Kjetil

Sist redigert:
Godt poeng Frekhaug!

Kun basert prisen på hva den er kjøpt for hos Bryggselv. Sjekket litt rundt ja og ligger ny fra 2150. Da endrer jeg pris til kr 2000,-

Hm. Denne kostet da vitterlig mange hundre kroner mindre hos Bryggselv for noen måneder siden? Hvorfor setter de opp prisen til en som er langt over det man får den for andre steder? Merkelig butikk.

Men siden du har brukt den på 50l kjele: Hvor lang tid tar det å få kok på 40+ liter på den?

Vurderer å kjøpe en slik. Noen som vet hvor lenge den bruker å få oppkok på en 36 liters gryte?

Tja, ut i fra notatene mine, så tar det ca 25-30 min fra jeg setter til kok. (Etter skylling, så vørter holder vel rundt 75-78gr). Volum til kok er ca 31l.

For min del var det ihvertfall en drøm å gå fra vanlig Induksjonskomfyr fra IKEA til Casoen. Anbefales!

Andor

Helt klart bedre enn å løfte f**nskapet opp på komfyren, ja.

Men jeg klarer ikke helt å bestemme meg for om jeg vil ha en slik en eller en gassbrenner.

Tror mange av oss ønsker seg en Caso. Har en Rommelsbacher på 2k W, som bruker sin tid... Et fleksibelt mellomsteg for meg ble derfor en dyppvarmer på 2,5k W til ca 500,- inkl. forsendelse. Hurtig opp på mesketemp, flytter den så til det karet jeg trenger boost på.
... Men ønsker meg like fullt Caso'en :)
http://m.ebay.com/itm/291414838510

Den der blir vel en del dyrere enn det? Du kommer jo over 350-kronersgrensen, og må vel dermed betale 100 kr.25 i MVA pluss 160 i fortollingsgebyr? Uansett - det er en grei løsning for små kokeplater, og jeg har tenkt å ha en sånn selv til brygging av mindre batcher. Men de større batchene blir jeg nok å ha gass eller separat induksjonsplate til. Gass går jo mye fortere, og er rimelig effektivt, men ulempen er at jeg må brygge utendørs. Grei på overbygd terrasse i sommerhalvåret - ikke fullt så greit på vinteren.

Tilbake
Topp