Celine Dion = Ødelagt batch?

Jeg ville gitt opp hele dritten jeg. Ta en runde rundt i hagen med shittet nå som det er tele i bakken, så er du kvitt eventuell hoggorm-problematikk i de neste 3 generasjoner.... Får du noe til overs kan jeg ta en liter eller 2 da jeg faktisk har hatt hoggorm-besøk INNE på bryggerommet (vaskekjelleren).... Det er en opplevelse som ikke anbefales og da kan det være greit å bruke slikt til noe fornuftig....

Sabeltann
 
Er det sangerinne-tiss du har laga? Fare for at det kan bli litt surt om det får stå for lenge. Drikk det opp ASAP.
 
-Ein annan ting. Sidan denne syngedama har kome på eteren under brygging har du mest trule høyrt på ein ytterst suspekt radiokanal. Tør eg tippe P4? Det er i seg sjølv nermast ei kriminell handling, og straffa med infesert brygg er som fortjent.
 
malm skrev:
Hehehe. Mye bra forslag her  :)

Den fikk sin gjær gitt (selvom skjegget ble tatt i jula...), for har veldig true på denne i utgangspunktet.

Men fra spøk til revolver:

Har da 26 liter på gjæring nå, med OG på 1.063 og IBU på 40ish. Dette skal bli en øl til pokerlaget, så kanskje greit at ikke den klokker inn på 7% til slutt... Er det noe i veien for å tilsette 4 liter kokt (og avkjølt vann nå? Hvor mye vil OG synke, og hva med IBU?

Setter på no AC/DC og venter i spenning :)


Mvh Martin

Da får du ca 1.055 i SG og det går bra å tilsett vann. Hva IBU blir er jeg usikker på men jeg lurer på om det er så enkelt som
40*26/30=34,66
 
chrkor skrev:
Da får du ca 1.055 i SG og det går bra å tilsett vann. Hva IBU blir er jeg usikker på men jeg lurer på om det er så enkelt som
40*26/30=34,66

Takker og bukker! Kom frem til det samme fra annet hold, men godt å få det bekreftet :)


Mvh Martin
 
AudunR skrev:
Jeg anbefaler miles davis - bitches brew som motgift i dette tilfellet!
Med historikken til dette stakkars brygget tyder mye på at Strange Brew av Cream passer bedre...
Ellers tenker jeg at passende motgift vil være store doser av Dropkick Murphys, selv om det har kommet mange andre gode forslag her også.
 
Ja siden jeg nå er ute i pappaperm så blir det jo god tid til oppfølging her, og både Dropkick Murphys of Sepultura står nå på spillelista :) Og har gått bort ifra P4 på badet nå i frykt for å gå på nok en smell...

MEN nå 13-14 timer etter at 2stk WLP001 ble tilsatt (med ristingutavsvartehælvette først) er det ikke mye til liv i stakkarn... Mulig jeg har sovet lengere etter de andre bryggerundene, men mener å huska at det har klukka ganske så friskt allerede fra jeg har satt meg ned med første kaffekoppen... :jaha:

Nå skal jeg ikke svartmale det HELT, for det kommer noen bobler, men såpass skjelden at man får melkesyre i låra av å stå å vente/stirr på vannlåsen...

Åpna jo forsåvidt opp og tilsatte 3 liter vann for kun 8 timer siden, så da ble jo trykket nullstilt da.

Er det noen REÈL grunn til bekymring her? Rent utover usmakene som vi nok ikke kommer unna av overnevnte diskuterte temaet...


Mvh Martin
 
malm skrev:
Ja siden jeg nå er ute i pappaperm så blir det jo god tid til oppfølging her, og både Dropkick Murphys of Sepultura står nå på spillelista :) Og har gått bort ifra P4 på badet nå i frykt for å gå på nok en smell...

MEN nå 13-14 timer etter at 2stk WLP001 ble tilsatt (med ristingutavsvartehælvette først) er det ikke mye til liv i stakkarn... Mulig jeg har sovet lengere etter de andre bryggerundene, men mener å huska at det har klukka ganske så friskt allerede fra jeg har satt meg ned med første kaffekoppen... :jaha:

Nå skal jeg ikke svartmale det HELT, for det kommer noen bobler, men såpass skjelden at man får melkesyre i låra av å stå å vente/stirr på vannlåsen...

Åpna jo forsåvidt opp og tilsatte 3 liter vann for kun 8 timer siden, så da ble jo trykket nullstilt da.

Er det noen REÈL grunn til bekymring her? Rent utover usmakene som vi nok ikke kommer unna av overnevnte diskuterte temaet...


Mvh Martin

Ingen reell grunn til bekymring, nei. Men jeg vil absolutt anbefale bruk av gjærstarter når du brygger med flytende gjær.
 
Gahr skrev:
Ingen reell grunn til bekymring, nei. Men jeg vil absolutt anbefale bruk av gjærstarter når du brygger med flytende gjær.

Pheew!

Takk for det! Planen var å bryke Wyeast 1056, men det var jo ikke å oppdrive... Trenger man starter til disse også? Tenkte i mitt stille sinn at det ikke var nødvendig når det var aktivator-type-opplegg...


Mvh Martin
 
Aktivator-opplegget er ikke en starter. Det bare "vekker" gjæren, men det skjer ingen formering. Startere er alltid bra.
 
Hehe. Helt alene, kun hjulpet av noen 100millioner gjærceller ;)

Skal vurdere starter heretter, men ser ihvertfall ut til at den kommer seg utover dagen. Klukker hvert 10sec nå, så da går det riktig vei :)

Takk for hjelp og innspill!


Mvh Martin
 
Larzan skrev:
Jeg pleier å kompensere med Roots Bloody Roots (Sepultura). Blir alltid bra.
Jeg ville gått for den gamle slagren reuse/repitch. Denne tråden har forresten ført til et gledelig gjennhør med sepultura. :)
 
Tilbake
Topp