Co2 fra Jula vs Clas

Jo

Norbrygg-medlem
Jeg har to regulatorer - en skikkelig gammel fra Humlegården og en no-name kjøpt på Finn. Begge har blitt brukt med co2-flasker fra Clas Ohlson uten problemer.

Ser at gass fra Jula er mye billigere, og har kjøpt et par flasker der. Problemet er at begge regulatorene lekker hvis de ikke skrus veldig, veldig hardt til. Spesielt no-name-regulatoren er skummel. Den lekker gass den siste halvannen omdreingen. Det står en sky ut av regulatoren, og alt blir kjempekaldt.

Ser at "pinnen" på gassflasken er smalere og stikker lengre ut på flaskene fra Jula.

Så - jeg kan enten gå tilbake til Clas eller skifte regulator. Noen som har tips eller triks?
Hvilken regulator (helst med to manometer, som er synlig "ovenifra") anbefales?
 
Jeg har to regulatorer - en skikkelig gammel fra Humlegården og en no-name kjøpt på Finn. Begge har blitt brukt med co2-flasker fra Clas Ohlson uten problemer.

Ser at gass fra Jula er mye billigere, og har kjøpt et par flasker der. Problemet er at begge regulatorene lekker hvis de ikke skrus veldig, veldig hardt til. Spesielt no-name-regulatoren er skummel. Den lekker gass den siste halvannen omdreingen. Det står en sky ut av regulatoren, og alt blir kjempekaldt.

Ser at "pinnen" på gassflasken er smalere og stikker lengre ut på flaskene fra Jula.

Så - jeg kan enten gå tilbake til Clas eller skifte regulator. Noen som har tips eller triks?
Hvilken regulator (helst med to manometer, som er synlig "ovenifra") anbefales?
Jeg vil anbefale deg å ta en titt på dette adapteret.

Kegland Deluxe Sodastream Cylinder Adapter med justeringspinne.
 
Butikkene refiller og setter på ny etikett. Finner ulike flasker under samme navn. Har opplevd det i flere butikker. Min regulator er litt sær, så det er ikke alle flasker som passer - noen greier ikke regulatoren åpne. Løsningen min er at jeg må se nøye på toppen av koblingen for å finne en som passer. Heldigvis er det mulig gjennom plastbeskyttelsen.
 
  • Like
Reaksjoner: Jo
Tilbake
Topp