CO2 fyllestasjon amerikansk,europeisk og AGA sodastram.

Tallak78

Norbrygg-medlem
Fått tak i fyllestasjon slik at jeg kan få fyllt den amerikanske CO2 tanken og AGA sodastream fra en norsk 6 kg flaske. Sleit med å få tak i DIN 477 NO 6 som er den norske standarden (British Standard BS 341 Part 1 No. 8). Er som regel american CGA 320 gjenger som dukket opp på ebay og AliExpress. Endte opp med å bestille to forskjellige stasjoner og en løs fitting til Sodastream flasken. Disse var ment til fylling av paintballflasker så jeg byttet ut den fittingen med den som passer til AGA sodastream flasken. New CO2 ASA On/Off Adapter For Fill SodaStream tank
New Paintball 24" High Pressure Hose Line Deluxe Dual Valve CO2 Fill Station amerikanske gjenger
NEW aintball Airsoft Air Gun PCP Deluxe Dual Valve CO2 Fill Station With 24Inch Stainless Steel Braided Hose DIN477 & W21.8-14 norske gjenger.


4dd7462ee4977f5270d3448cf97b67df.jpg
54053bd6327ed39feb19013f7a6aa27e.jpg

Kan sikkert sende linker visst noen trenger.


Sent from my iPad using Tapatalk
 
Sist redigert:
Linker til dette hadde vært stas.
Fremgangsmåte også egentlig :). Synes i utgangspunktet det virker litt skummelt å jobbe med av/på-ventiler på 50 bar, men det er kanskje ikke noe frykte?
Skal man fylle i gass eller veske-form?
 
Linker til dette hadde vært stas.
Fremgangsmåte også egentlig :). Synes i utgangspunktet det virker litt skummelt å jobbe med av/på-ventiler på 50 bar, men det er kanskje ikke noe frykte?
Skal man fylle i gass eller veske-form?
Har oppdatert innlegget. Man fyller i væskefasen, så jeg har donorflasken oppned pga det ikke er stigrør i flasken. Visst man har en CO2 apparat som ikke er ombygd så er det stigrør på den. Man veier flaskene for å se hvor mye man har fått innpå. Jeg fikk innpå 1 kg med gass per fylling når flaskene hadde en temperatur på 1 grad.
 
Kan jo skyte inn att det er lurt og bruke hansker og googles når man holder på med kryogene væsker. Men at det skal være så himla farlig er jeg ikke enig i. Er ubehaglig visst sprengblekket går av midt i ansiktet men ellers går det nok bra. Ha kontroll på vekten/mengden du fyller så vil ikke sprengblekket ryke.
 
Tøft, takker. Hva er grunnen til at du har 3 flasker koplet til samtidig? Donor er den som står opp ned på ølkasse regner jeg med.
 
Tøft, takker. Hva er grunnen til at du har 3 flasker koplet til samtidig? Donor er den som står opp ned på ølkasse regner jeg med.
Ja det stemmer at donoren står på kassen. Grunnen til at den lille er koblet til er pga hadde ikke avstengingsventil. Så bruker den som en stengeventil, den har en liten ventil for å presse inn nålen men den var ikke aktivert.



Sent from my iPad using Tapatalk
 
Tilbake
Topp