CO2 regulator deler

jeg klarte å ta knekken på denne i forbannelsen da mutteren sprakk (ikke den på bilde) og tømte hele CO2 flaska mi.
Noen som vet hvor jeg kan få tak i ny? Og mutter som passer "norske" flasker? Den på bildet er amerikansk type og passer ikke.

Vedlegg

• image.jpg
    image.jpg
    139,6 KB · Sett: 61
jeg klarte å ta knekken på denne i forbannelsen da mutteren sprakk (ikke den på bilde) og tømte hele CO2 flaska mi.
Noen som vet hvor jeg kan få tak i ny? Og mutter som passer "norske" flasker? Den på bildet er amerikansk type og passer ikke.
Tror jeg har en i roteskuffen. Sjekker etterpå...

Fint at det løste seg, men er det noen som har tips til hvor en får tak i slike? Ser at behovet kan melde seg med tid.

Kanskje hos branntekniske firma som fyller CO2-tanker og bygger om brannslukningsapparat? F.eks Ernst Nilsen.

Delen dere snakker om er et stem, eller på godt norsk: bakstykke til regulator. For CO2 (og forsåvidt også O2) heter dette stemmet DIN 477 no. 6. Gjengetype på mutteren du skrur på flaskeventilen er W21,8 x 1/14 høyregjenget. I andre enden er det som regel 1/4" NPT. Dette er det som brukes stort sett i hele verden, men sikkert ikke i USA...
De fleste gassforhandlere vil ha dette, f.eks Air Liquide, AGA og Yara.

Tilbake
Topp