Regulator overgang til sodastream

Sherriff

Norbrygg-medlem
Hei,
Jeg forstår ikke hvordan overgangen mellom en vanlig regulator og sodastream-overgangen skal kunne bli tett. Se vedlagte bilde.
Er det meningen at jeg skal fjerne den messing-fargede "tappen" i bunn av regulatoren?
Eller må jeg ha dobbel så tykk pakning?

Overgang: https://mesterbrygg.no/produkt/co2-og-regulator/co2-regulator-1/overgang-til-425g-co2-flaske
Regulator: Har både en fra ODL og en fra Cornelius som begge ser like ut.

Mellom overgangen og sodastream-flasken så tetter det godt.
 

Vedlegg

  • regulator_overgang.jpg
    regulator_overgang.jpg
    453,6 KB · Sett: 41
Jeg har maken og fikk tips om å snu hele skruen som sitter i senter i overgangen. Skru ut, snu, skru inn. Jeg prøvde riktignok ikke å bare skru på uten å snu skruen så vet ikke om det hadde noe for seg.
Er problemet at det ikke blir tett mellom messingdelen på regulator og senterskruen i overgangen?
 
@Tobiash Messingskruen på regulatoren kan ikke snus.
Det er en justeringsskrue i adapteren, men messingdelen på regulatoren er større enn hullet i adapteren så skruen i adapter påvirker ikke dette.
Problemet er at messingdelen på regulatorsiden treffer metallet i adapter. Hvit pakningen på regulatorsiden er flere millimeter unna.
 
Jeg mente bare skru den venstre skrua over den andre slik du gjør på vanlig regulator
Ja, det har jeg prøvd (selvsagt), men det blir metall mot metall og ikke tett. Og virker veldig klønete, derfor jeg lurer på om messingdelen på regulatoren rett og slett skal fjernes?
 
@Tobiash Messingskruen på regulatoren kan ikke snus.
Det er en justeringsskrue i adapteren, men messingdelen på regulatoren er større enn hullet i adapteren så skruen i adapter påvirker ikke dette.
Problemet er at messingdelen på regulatorsiden treffer metallet i adapter. Hvit pakningen på regulatorsiden er flere millimeter unna.
Men justeringsskruen i adapteren kan snus? Det jeg har gjort. Og adapteren ser helt maken ut som den jeg har. Unngår du metall mot metall da?

Edit: har du prøvd å skru adapter på regulator uten justeringsskruen som er i adapteren? Slik som står på nettsiden. For så å skru den inn igjen til du kjenner motstand.
 
Jeg sendte Mesterbrygg en epost om dette og ble oppringt rett etterpå. Kudos for bra service!
Han anbefalte meg å fjerne messingskruen og det lille filteret.
Det gjorde jeg, og det ser ut som det gjorde susen!
Så vidt jeg kan se er det ingen lekkasjer og regulatoren virker som den skal.

NB! Jeg har ikke rørt justeringsskruen i overgangen/adapter i det hele tatt.

Takk for innspill og hurtige svar @loebrygg og @Tobiash . :)
 
Tilbake
Topp