sodastream og fat

Mc.

Norbrygg-medlem
JG er hurtigkoblinger, det er jo hele vitsen med dem, at det skal være enkelt å koble slanger til/fra.

Det gjør dem mer sårbare for lekkasjer er min erfaring, i motsetning til slangeklemmer som er mer permanente koblinger.
Det er jo sant.
Men mulig at de er litt svake mot den 3/16 slangen ?

Amarillo

Norbrygg-medlem
Ja, 3/16 er jo smått, så det er mulig det blir mer sårbart.
Jeg bruker det på picnic-kraner og det går stort sett greit.
Det eneste er at det kan være vanskeligere å skyve inn slangen fordi den er så liten at det er vanskelig å få tak på den og at den ikke tåler så mye som større slanger.
Har bøyd noen av dem på grunn av det.

Jeg bruker koblinger i stål, de virker solide, har aldri klart å ødelegge noen av de.

Steinar Huneide

Norbrygg-medlem
Så klart en feilkilde det her. Og tynnere slange så kan det bli ureint kutt eller oval ende hvis man ikke skjærer med kvass kniv eller egnet redskap. Hvis forutsetningene for at det skal bli tett ikke er til stede, så vil det jo naturligvis lekke. :)

loebrygg

Norbrygg-medlem
Jeg tror ikke det gjør no om kuttet er litt skevt,
men jeg har også opplevd at det er fort gjort å bøye 3/16 slangene

Mc.

Norbrygg-medlem
Ja, 3/16 er jo smått, så det er mulig det blir mer sårbart.
Jeg bruker det på picnic-kraner og det går stort sett greit.
Det eneste er at det kan være vanskeligere å skyve inn slangen fordi den er så liten at det er vanskelig å få tak på den og at den ikke tåler så mye som større slanger.

Jeg bruker koblinger i stål, de virker solide, har aldri klart å ødelegge noen av de.
Jeg har kjøpt 2 av de. Men fikk lekkasje på den ene. Kan godt være brukerfeil fra min side. Flere som har hatt lekkasje?

Hva endte du opp med å kjøpe av utstyr?

Sett trykk på co2 oppsettet ditt og legg så mye som mulig av det under vann for å se etter lekkasjer. Ikke ha manometeret under vann, det er nok ikke vanntett.

JG er hurtigkoblinger, det er jo hele vitsen med dem, at det skal være enkelt å koble slanger til/fra.

Det gjør dem mer sårbare for lekkasjer er min erfaring, i motsetning til slangeklemmer som er mer permanente koblinger.

Beklager for avsporingen, men jeg har tenkt de var laget for enkel installasjon. Plug & play.

Yohoja

Norbrygg-medlem
Jeg har ingen erfaring med JG innenfor co2 og ølbrygging, men har brukt tilsvarende slike koblinger i pneumatikk i flere år, har alltid het hurtigkobling for meg, og naturligvis høyere risiko for lekkasje enn noe mer "fast" montert. Det sagt er det sjelden jeg opplever lekkasjer.

@Kaffewit kjøpte settet fra bryggselv som jeg linket i første post da det var på tilbud :)

JEG

Moderator
39,90 for 425 g tilsvarer 93,88 kr/kg er fin pris :). Kombinert med det jeg som om lekkasjer, en hendig størrelse og nada behov for kontroll, gjorde at jeg kvittet meg med min medium størrelse flaske (3 kg, tror jeg den var)

1659982961533.png

Topp