Hei - har kjøpt en overgang til sodastream-flaske som jeg skulle prøve mens jeg venter på å fylle opp 2-kgs CO2-flaske. Det gikk fint på første sodastream-flaska, men den andre blåste ut trykket i overgangen/koblingen. Fikk ikke skrudd den helt inn i overgangen uten at det blåser ut i et lite hull i gjengene. Har fått tips om å skru på baksiden av «nåla» for å justere den umbrakoen som holder den på plass. Det virket ikke.
Er det forskjell på sodastream-flasker?
Har prøvd på 4 forskjellige flasker, ingen kan skrus helt inn i overgangen før det lekker. Den som fungerte er selvfølgelig levert inn, så jeg får ikke sett etter ulikheter. Har også prøvd å bytte pakning i overgangen (3 forskjellige pakninger) uten suksess.
Har noen opplevd dette og kan gi noen tips til løsning?
Det opplagte er jo å bare bruke 2-kgs flasker, men når man bør avsides til med lang vei til nærmeste fyllemulighet er sodastream en enkel og grei midlertidig løsning.
Legger ved 2 bilder som viser overgangen med hull i siden hvor det strømmer ut.
Mvh Øyvind
Er det forskjell på sodastream-flasker?
Har prøvd på 4 forskjellige flasker, ingen kan skrus helt inn i overgangen før det lekker. Den som fungerte er selvfølgelig levert inn, så jeg får ikke sett etter ulikheter. Har også prøvd å bytte pakning i overgangen (3 forskjellige pakninger) uten suksess.
Har noen opplevd dette og kan gi noen tips til løsning?
Det opplagte er jo å bare bruke 2-kgs flasker, men når man bør avsides til med lang vei til nærmeste fyllemulighet er sodastream en enkel og grei midlertidig løsning.
Legger ved 2 bilder som viser overgangen med hull i siden hvor det strømmer ut.
Mvh Øyvind