Co2 regulator fra ebay

Sikkert ikke like bra, denne måler flow (l/min) og ikke trykk på sekundær trinnet, men med litt juksing får du det til sånn passe. Er det ikke så nøye og pris avgjørende så går det på et vis, men du kommer garantert til å kjøpe en ny regulator etterhver...
 
Skal du ha et fast oppsett til fat så vil jeg si det er anbefalt å faktisk investere i en god regulator. Som terje J sier så måler den der flow, og ikke trykk i fatet. Og hvor nøyaktig er den? Jeg har en trykkregulator fra BT til 149,- eller noe, og den vil jeg ikke si er nøyaktig ved lavere trykk iallefall.
 
Om du mener en sånn trykkregulator for luft er den neppe nøyaktig i en slik setting nei; det må være en viss flow gjennom forvat de skal fungere.
 
Ja det er en slik jeg har, funker til det bruket jeg har satt den til, men jeg ville neppe hatt den som primærregulator i et fast oppsett.
 
Ellers er biltema co2 regulatoren pålitelig, bruker 2 av de i garasjen for sveisegass og de står ikke noe tilbake for de fra aga vi har på jobb. Har aldri lagt merke til graderingen på manometeret (ja, det er et manometer og det måler trykk)på utgangen, men rart om det ikke er 2 skaler. En for flow og en for trykk.

Lite tips, selgeren det er linket til på ebay har lite snøring som mener regulatoren er passende på oksygen...
 
Tilbake
Topp