Corneliusfat i vinskap

Har samme skapet, men litt eldre model. Jeg har vin i mitt, men her er noen mål.
Det måler 28 cm dybde nederst, hvor kompressor tar endel av plassen. Innvendig høyde er ca 70 cm. Det betyr at du får plass til to 19 liter fat.
Dybde i skapet forøvrig er ca 41 cm.
 
Flott, tusen takk for raskt svar! Da får jeg gjerne 2 hele fat inni i tillegg til co2 flaska på baksiden! Deilig å slippe å borre noe.  :skitbra:
 
Får man inn 2 stk cornelius på 19 liter og 1 stk på 12 L inn i dette skapet (om man ikke regner med co2 evt. bruker sodastream)?
 
Hei! Det er bare plass til 2 fat ved siden av hverandre - og da må de stå litt diagonalt med det ene oppå hyllen bak. Jeg har 2*12l + 2kg CO2 flaske og da er det temmelig fullt. Men det vil som nevnt også kunne gå 2*19l + CO2-flaske.
Bonusinfo: Det er lås på døren  :)
 
Ok.
Hva med 2 stk 19L foran og 1 stk 12L eller 9L bak imellom disse(sett bort fra CO2 tank)? Ifølge målene i postene over skulle dette gå, men om de to fatene foran ikke kan stå mot hverandre mot døren så blir det en annen sak.
 
Dessverre er det ikke plass til to fat ved siden av hverandre - bare nesten! Mulig at det går an å modifisere veggene innvendig i skapet for å få de få cm som mangler, men da ville jeg heller gått for et annet skap. Det er et pent skap, men med fat, flasker og slanger inni synker WAF endel (ref kona). Jeg skal derfor froste glasset  :biersmile:
 
Ok. Synd for det er ett fint skap og ikke så ille pris. De som er større er mye mye dyrere, dessuten skal man større blir det plutselig høyere også. Tror du det vil være mulig å kutte bort hyllefestene på sidene for å få det inn eller må det ennå mer modifikasjoner til? Kommer vel aldri til å bli ett vinskap uansett så da trenger jeg ikke hyllene.
Froste glasset høres ut som en god idé!
 
Tror det skal gå greit å kutte vekk hyllefestene. Da kjøper du deg 3-4cm i bredden. Men er ikke sikker på om det er nok. Skal finmåle i kveld :)
 
Alt hadde vært så mye enklere om de hadde oppgitt innvendige dimensjoner på kjøleskapene...
Fatene er vel ca 23cm brede, så det er bare å ta med seg tommestokken til nærmeste Lefdal  ;D
 
Tilbake
Topp