Jeg fant et glass med daddelsirup på min lokale innvandrersjappe, og kunne ikke dy meg for å kjøpe det. Det smaker - sjokk og vantro! - dadler. Jeg lurer på å bruke det i øl, f.eks i en barleywine. Noe som har noe erfaring med daddelsirup eller andre, lignende substanser? Tenkte å bruke rundt 450 gram (et glass) i femti liter. Noen innspill?
Jeg har også lurt på å bruke rosiner i det som begynner å danne seg som en fruktkake-barleywine i hodet mitt. Hadde tekt til å bruke 500g i femti liter, har lest at det kan gi ganske kraftig smak. Jeg tenkte å tilsette rosinene enten i meskekaret eller mot slutten av koketiden, og kutte de litt i biter først. Noen som har noe formening om mengde og metode her?
Alle innspill mottas med takk.
Jeg har også lurt på å bruke rosiner i det som begynner å danne seg som en fruktkake-barleywine i hodet mitt. Hadde tekt til å bruke 500g i femti liter, har lest at det kan gi ganske kraftig smak. Jeg tenkte å tilsette rosinene enten i meskekaret eller mot slutten av koketiden, og kutte de litt i biter først. Noen som har noe formening om mengde og metode her?
Alle innspill mottas med takk.