Dagens brygg, ønsker innspill!

Dagens brygg, noen som har innspill eller forslag? Malten er basert på en Leffe Bruine-klone, humle etter eget hode og smak.

74% pale
9% special b
5% chocolade
5% flaket havre
500 g mørk kandissukker

Mesking på 66 i 60min, 75 i 5 min.

WLP 530

Amarillo og Cascade på 60 min (2 x 25g) og 10 min (2 x 40 g)

Har også Nottingham-gjær. Og Saaz og EKG. Vurderer å bruke denne miksen istedet. Dette gir kanskje en artig brown/porter-ale istedet?
 
Dagens brygg, noen som har innspill eller forslag? Malten er basert på en Leffe Bruine-klone, humle etter eget hode og smak.

74% pale
9% special b
5% chocolade
5% flaket havre
500 g mørk kandissukker

Mesking på 66 i 60min, 75 i 5 min.

WLP 530

Amarillo og Cascade på 60 min (2 x 25g) og 10 min (2 x 40 g)

Har også Nottingham-gjær. Og Saaz og EKG. Vurderer å bruke denne miksen istedet. Dette gir kanskje en artig brown/porter-ale istedet?
Bruk for all del WLP530. Det er en perfekt gjær i et mørkt belgisk øl. Står ikke noe om vannmengder, men du sikter vel mot et ganske sterkt øl? Nottingham er en grei gjær, men blir feil hvis du går for noe Bruine-aktig. Er heller ikke så alkoholtolerant som 530. Bruk EKG som humle. Til nød Cascade som bitterhumle. Hvis du heller vil lage en brown ale ser maltbasen/kandissukker litt mystisk ut.
 
Takk for tips! Da blir det 530. Batch på 23 L kok, så en 7-8% med bra skylling (as we speak faktisk). Kjører EKG, og sparer Amarillo/Cascade til en senere Pale Ale :)
 
Tilbake
Topp