Det er nå åpnet for påmelding til flaskekonkurransen i NM 2013

Vil man få beskjed om flaskene er registrert eller knust? Eller vil knuste flasker ignoreres og ingen videre beskjed gies?
 
Bård skrev:
Jeg sendte en pakke oppover på onsdag i forrige uke. Jeg er veldig usikker på om den har nådd frem i tide. Er løpet kjørt, eller har vi en ørliten flexisone å flyte på nå som påsken er over og greier? :amen:

Status for Trondheim er som følger:
- Mottak på døra er avsluttet
- Ca 30 pakker er mottatt, mangler å pakke ut fire som jeg skal ta nå.
- Det er noen få pakker på Posten som først kom frem sent i går (Min PiB registerer ikke pakkene inn før ting roer seg rundt kl 2200 på kvelden.)
- Det er en håndfull pakker som ble levert inn så sent på onsdag før påske at de ikke ble videresent fra sin PiB før i går ettermiddag. De blir med i konkurransen likevel, men kommer ikke til Trondheim før i dag eller i morgen
- Det er tre kolli på vei fra Bryggeland i Oslo som trolig kommer frem i dag.
- Det er én pakke som har stoppet på posten i Oslo fordi den er 'skadet'. Status fra Posten er at den skal sendes til mottaker, men kanskje de skal tørke den litt først - jeg jobber med å finne ut status for denne.
- Så er det en pakke som av ymse grunner er sent ute, men der vi har dialog med avsender.

Jeg tror det var det hele.

Dersom du sendte den sent på onsdagen før påske, så kan det ha blitt liggende i butikken. De pakkene som dette skjedde med blir med i konkurransen, da vi regner med at avsenderne var i god tro da de leverte siste arbeidsdag før påske. Dessuten er det vel litt ulike tidspunkter for Postens henting av pakker ifra Post-i-Butikk. Sjekk sporingsnummeret ditt på Posten.no for å se hvor pakka er.
 
Pakken som ikke er hørt fra siden den ble skadet i posten for en uke siden er sporet opp. Den er sendt til Posten i Kristiansand, der de visstnok skal pleie den litt og videresende den til Trondheim. Jeg antar den kommer frem i en eller annen sørgelig tilstand.
 
Hva er status for innleveringer gjort til Yngvar Ørebek i Tveit? Mine øl står på Joker Tveit etter at den er forsøkt utlevert 27. mars.

Tom
 
Dahlberg skrev:
Hva er status for innleveringer gjort til Yngvar Ørebek i Tveit? Mine øl står på Joker Tveit etter at den er forsøkt utlevert 27. mars.

Tom

Du har levert i tide og registrert sporingsinfo, så alt er i orden. Den vil nok bli hentet ut straks.
 
Ser at pakka mi er på terminalen i trheim nå, så da er jeg innafor? Wohoooo!:-D
 
Sendte inn flasker i klassen Belgisk (Saison) 25. mars.
Sjekket sporinga på posten.no for å se om pakka hadde blitt utlevert, men ser at den ikke er utlevert og har ligget på Tveita postkontor siden 26 mars.
Pakka ble sendt til Oslo amatørbryggerlaug, Damfaret 25, 0671 Oslo.

Noen her som er ansvarlig for denne hentingen som kan kontakte meg?
 
Ole Christian skrev:
Sendte inn flasker i klassen Belgisk (Saison) 25. mars.
Sjekket sporinga på posten.no for å se om pakka hadde blitt utlevert, men ser at den ikke er utlevert og har ligget på Tveita postkontor siden 26 mars.
Pakka ble sendt til Oslo amatørbryggerlaug, Damfaret 25, 0671 Oslo.

Noen her som er ansvarlig for denne hentingen som kan kontakte meg?

Du har ikke registrert sporingsnummer på pakken din.
Vi i komiteen har ingen mulighet til å spore pakken din når du ikke har gjort det.

Det hender at vi ikke får pakkelapp og da er vi avhengige av denne informasjonen.

Du registrerer sporingsnummer på samme link som du hentet strekkoder.
 
Jeg har ikke noe statistikk lett tilgjengelig for tidligere år (det finnes et sted), men i år ser det ut til at vi ender opp litt over 350 deltagende øl. Akkurat nå er det 330 øl som er registrert inn i systemet, men det er fortsatt noen få øl som ikke er registrert inn. Når vi har fått kontrolltelt kassene, tatt alle øl som er satt på side for nærmere vurdering osv, antar jeg det blir mellom 353 og 357.
 
Da fant jeg tallene for 2012 også. Da var det 308 deltagende øl, fordelt slik:
Lys lager - 23
Mørk lager - 19
IPA - 51
Lys ale - 32
Mørk ale - 36
Porter/stout - 63
Belgisk - 28
Hvete- og spesialøl - 56
 
Og i 2011 var det 289 deltagere fordelt slik:
Lys lager - 29
Mørk lager - 25
Lys ale - 83
Mørk ale - 69
Sterke - 83
 
Veldig bra! En voldsom utvikling, spesielt fra 2012 til 2013, godt over 10% vekst. Ser ut som lager er på hell i forhold til statistikken. Ikke helt sammenliknbart i forhold til klasseinndeling, men det gir et interessant bilde over hva man brygger i heimen. Det hadde vært interessant å se hvilke øltyper som oftest vinner nm også,samt antall øl som er påmeldt pr klasse inn i år
 
Hansenbrygg skrev:
Veldig bra! En voldsom utvikling, spesielt fra 2012 til 2013, godt over 10% vekst. Ser ut som lager er på hell i forhold til statistikken. Ikke helt sammenliknbart i forhold til klasseinndeling, men det gir et interessant bilde over hva man brygger i heimen. Det hadde vært interessant å se hvilke øltyper som oftest vinner nm også,samt antall øl som er påmeldt pr klasse inn i år

Den store økningen var i årene fram til 2011. Da var det, rundt regnet, dobling i deltagerantallet flere år.
 
Utrolig utvikling! Det hadde vært interessant å få litt mer tall ang.  antall deltakere pr klasse osv. Fint om dere kunne tatt en oppsummering etter hvert nm med antall pr kategori, kanskje også ingredienslister, gjærtyper , malttyper, humletyper etc. Det gir et interessant bilde av hva folk brygger :)
 
Tilbake
Topp