Dyppvarmer uten jording

jeg har en liten dyppvarmer fra Kina uten jording. Når jeg har denne nedi en kjele av stål og tar på kjeler kitler det i fingrene omtrent so jeg får lett støt. Burde jeg jordet noe?
 
Kast dyppvarmeren ihvertfall. Få deg en med jording, og jordfeilbrytere på kursene du bruker til brygging.
Med en megger (jordfeil tester) kunne du testet mellom hver av pinnene på støpselet og varmeelementet. Du skal ikke ha forbindelse da, bare mellom pinnene.
 
Forslag til hvor jeg kan finne en liten billig dyppvarmer med jording? Jeg skal bare bruke den til å lunke litt vann, så den trenger ikke være mer enn 1-200 watt.
 
Med jordfeilbryter trenger du ikke jording :)
Kjøp en grilltenner fra BT CO Jula, de finner det på lageret selv om det ikker er sesong enda.
 
Med jordfeilbryter trenger du ikke jording :)
Kjøp en grilltenner fra BT CO Jula, de finner det på lageret selv om det ikker er sesong enda.
Såg litt på disse grilltennerene fra Biltema, de såg jo grei ut. Du mener jeg kan bruke disse i vann, uten fare for å få støt?
 
Såvidt jeg vet har de støpsel med jord så hvis du plugger dem inn i jordet stikkontakt er du så sikker som du kan være.
 
Tilbake
Topp