1. Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies). Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av informasjonskapsler. Lær mer.
  2. Hei der Gjest, bli medlem ved å gå til medlemsregistreringen
    Fjern notisen

Egne John-guest/push-fit koblinger til stål?

En tråd i 'Generelt og nybegynnerspørsmål' startet av Marius K., 25 Aug 2019.

1. Marius K.

Marius K.
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Hei!

Jeg har noen slike push-fit koblinger som jeg bruker som overgang fra slangene på glykolkjøleren og kobler rett på stålet på kjølespiralen i gjæringstanken:

Temp Coil Quick Connect Fittings | Spike Brewing

Som back up kjøpte jeg disse hos Vestbrygg:

JG F1/2" til F3/8" 90° Reduksjon

Men, så er det noe som sier meg at jeg en gang har hørt/lest at de vanlige John-Guest/push-fit koblingene ikke funker bra på stål?... Hvor får jeg i så fall kjøpt tilsvarende her til lands som egner seg til formålet?

Jeg tar sjangsen på å tagge deg, @Oberstbräu, mener å huske at du er kyndig på feltet?

2. beefeater

beefeater
    Expand Collapse
    Registrert bruker

Kanskje hydroscand? De har en del push-fit koblinger i metall i hvertfall.

Marius K. liker dette.
  3. Kaffewit

Kaffewit
    Expand Collapse
    Registrert bruker

Det du ser etter er Superseal koblinger fra John Guest. DM fit har også en variant, men jeg husker ikke hva den heter.

Marius K. liker dette.
  4. Oberstbräu

Oberstbräu
    Expand Collapse
    Fylkesstyre

Stemmer, vanlige push-fits har stålkroker som holder fast rør eller slange, og de får ikke grep på rustfritt stål. DMFit Power connect eller John Guest Superseal funker. Jeg pleier å handle DMFit via selger hos DMT i Tyskland, det er vel bare for bedrifter. De har også nettbutikk med minimumskjøp på 50€: dmtemea.de
    Hmm, men sender bare til Tyskland. Mailboxde.com funker, men litt styr. Kanskje du finner på eBay?

Marius K. liker dette.
  5. Marius K.

Marius K.
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Var ikke lett å finne dette.. Får ta en nærmere titt i morgen. I verste fall får jeg bestille via Spike og ta inn via JetCarrier. Med sjøfrakt så blir det kanskje ikke så gæli.

6. msevland

msevland
    Expand Collapse
    Fylkesleder Oslo
    Fylkesstyre

Kanskje TapCooler har noen på lager :)

7. Oberstbräu

Oberstbräu
    Expand Collapse
    Fylkesstyre

"De" har muligens noen få 3/8 power til 3/8 vanlig...

8. Marius K.

Marius K.
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Det er ikke helt den dimensjonen jeg er på jakt etter, så her blir det USA-bestilling :)

Oberstbräu liker dette.

Del denne siden