Ekstraktsett DME / Dextrose? Erfaring med MJ grapefruit?

Sitter å funderer på hvilket ekstraktsett jeg skal brygge som neste brygg, da jeg har lovet meg selv å kjøre minst ett ekstraktsett til før jeg eventuelt kjøper noe allgrain utstyr.

Snuste først litt på Mangroves Grapefruit IPA, noen som har erfaring med denne?

Samtidig så jeg på en FB gruppe om brygging en som anbefalte følgende oppskrift og jeg har litt spørsmål:
Juicy IPA ekstraktsett fra Mangroove Jack
Bruker IKKE humlen i settet - Usikker på hvorfor, humle er jo godt i IPA??
Bruker 1,2kg Dextrose - Her er jo 1,2KG Spraymalt anbefalt ifølge bryggselv, hva blir egentlig forskjellen på sluttresultatet om man bruker spraymalt eller dextrose?
Tilsetter 600gr laktosepulver etter stormgjæring med 1kg mangopure.

Tanker om selve oppskriften slik den står, eventuelt justeringer? Dette er jo basert på innleggers smak, men jeg som da enten ønsker å kopiere eller forsøke meg frem prøver litt å se hva jeg kan forvente hvis jeg følger oppskriften, kontra justere selv.
 
Sitter å funderer på hvilket ekstraktsett jeg skal brygge som neste brygg, da jeg har lovet meg selv å kjøre minst ett ekstraktsett til før jeg eventuelt kjøper noe allgrain utstyr.

Snuste først litt på Mangroves Grapefruit IPA, noen som har erfaring med denne?

Samtidig så jeg på en FB gruppe om brygging en som anbefalte følgende oppskrift og jeg har litt spørsmål:
Juicy IPA ekstraktsett fra Mangroove Jack
Bruker IKKE humlen i settet - Usikker på hvorfor, humle er jo godt i IPA??
Bruker 1,2kg Dextrose - Her er jo 1,2KG Spraymalt anbefalt ifølge bryggselv, hva blir egentlig forskjellen på sluttresultatet om man bruker spraymalt eller dextrose?
Tilsetter 600gr laktosepulver etter stormgjæring med 1kg mangopure.

Tanker om selve oppskriften slik den står, eventuelt justeringer? Dette er jo basert på innleggers smak, men jeg som da enten ønsker å kopiere eller forsøke meg frem prøver litt å se hva jeg kan forvente hvis jeg følger oppskriften, kontra justere selv.

Laget dette grapefrukt settet med spraymalt for nesten 3 år siden og ble meget fornøyd med resultatet.
 
Enig.Dette settet gir mye god smak og ved å tilsette så forsvinner denne grapefruktsmaken og du ender mest sannsynlig opp med noe udefinerbart.
Presiserte kanskje ikke godt nok i hovedposten, men planen var med grapefruit settet å kjøre det "as is".

Alternativet var å forsøke oppskriften, som er med Juicy Ipa, ikke grapefruit settet for å lage en mango IPA.
Ble bare litt usikker på fremgangsmåten.

Spesielt hvor personen kutter humlen og bruker dextrose istedet for DME.
 
Tilbake
Topp