Er det noen bryggebutikk rundt ski eller så?

Bor på nesodden, så må kjøre hele veien rundt hvis jeg skal til noen av butikkene i oslo, og det føles så tåpelig, men det blir jo enda mer tullete å bestille alt over nettet.

Så... er det noen butikker med malt/maltekstrakt/et.c. f.ex. i nærheten av Ski/Drøbak/Vestby eller deromkring? Det er vel ingen sjappe på Nesodden som har sånt?

Må vel være Oslo og Lillestrøm som er nærmest.  Jeg har 16 mil til nærmeste så jeg har det verre :D

Det eneste som har noe som helst med brygging å gjøre i Follo-området er Europris..(noe ekstrakt, spraymalt, tørrgjær og noen bryggekit samt litt div utstyr... )
men det er vel kanskje litt mer enn hva Europris kan tilby, som du er ute etter? (har ingen erfaring med det de har der, hverken av ingredienser eller utstyr)
Ellers må du, som Tim sier; stikke til Oslo eller Lillestrøm.  :(

Isj, ja, 16 mil er enda verre...! Men Lillestrøm blir jo bare enda lenger enn Oslo ;)

Ah, europris ja...! tjah... så basic ting som spraymalt og ekstrakt bør vel være greit å kjøpe der? Også lurer jeg på om jeg burde ha en ekstra gjæringsdunk, sånt må vel også være safe, eller er det noe jeg bør vite om/unngå av sånt fra europris?

Noen pakker med spesialmalt kan jeg alltids stikke oppom vin og bar og kjøpe etter jobb, men større eller noe særlig mer enn det blir kjapt tungvint å få med meg på båten, så om maltekstrakten de har på europris er kurant er det gull :)

Om du ikke har tilgang på bil så kan jeg sikkert kjøpe med en sekk eller to med malt neste gang jeg skal innom bryggselv, bor også på Nesodden. Send PM om du er interessert.

ErikSV skrev:
Om du ikke har tilgang på bil så kan jeg sikkert kjøpe med en sekk eller to med malt neste gang jeg skal innom bryggselv, bor også på Nesodden. Send PM om du er interessert.

Har bil men håpet bare å slippe med en litt kortere tur :) uansett kan vi jo gjerne prøve å koordinere og samarbeide litt! Sender en pm :)

Tilbake
Topp