Fellesinnkjøp av PT100-prober?

Uten ansats nippel for 5 mm. skjønner jeg ikke hvordan jeg skal få montert føleren, hvordan har dere i Oslo amatørbryggelaug montert føleren?

Meget bra Lars. Jeg tenkte ikke på 5 vs. 6 engang :)
Min interesse (bestilling) forutsetter 6mm

Uten ansats nippel for 5 mm. skjønner jeg ikke hvordan jeg skal få montert føleren, hvordan har dere i Oslo amatørbryggelaug montert føleren?
Den ligger enten rett oppi mesken (spesifikasjonene på de aktuelle probene er ment for en slik løsning, tror jeg) Helst skal den dyttes inn i silikonslangen på utløpet fra RIMS-systemet, i topp av meskekjelen.
Vi har ikke thermowell eller annen dry-dock, da avlesningene ofte blir litt trege, samt at vi ikke vil borre mer i meskekjelen pga renhold. Mange som bruker utstyret, så må sikres mot både ødeleggeri, toskeri, slitasje, sløveri osv

VI legger den på toppen av mesken. Hele bryggeriet er konstruert for å ha så få hull i kjelene, smådeler som kan ryke og steder som må rengjøres.

Det er litt vanskelig å forstå hvor hardt bruk det egentlig er på bryggeriet hos oss. Med to til fire brygginger i uka og folk som bruker bryggeriet en til to ganger i året, så vil det nesten alltid være noen som gjør en eller annen liten tabbe. Det fører til slitasje og ødeleggelser på deler som ellers burde holde tilnærmet evig. Dyppkjøler, pumper, kraner, vaskebøtter og benkeplater ryker fra tid til annen. Derfor har vi laget bryggeriet slik at det ikke er noen hull i meskekjelen (untatt for kran) og i sirkulasjonssløyfa.

Da er det klart at det blir innkjøp, og vi endrer til 6 mm probe. Mer informasjon kommer i egen tråd når pris og detaljer er klare.

Tilbake
Topp