Finnes det fyllestasjoner for C02 på sørlandet?

Hei, finnes det fyllestasjoner i arendals-kristiansandsområdet? Ser ingen på oversiktskartet.

Skål,
Geir S.
 
Jeg er i oppstarten med å brygge, og har bestilt CO2 flasker fra Tyskland. Har ikke hatt behov for å fylle de enda, men undersøkte alikevel om fyllestasjoner i Kristiansand. Har vært i kontakt med Slettebø i Sørlandsparken i Kristiansand. De fyller CO2 beregnet til sveising og brannslukking. CO2en de har er av renhet som kan brukes i næringsmiddel, men de er ikke godkjent for å fylle flasker til næringsmiddel. Men ettersom andre på forumet fyller hos brannvern bedrifter går jeg utifra at dette er ok.
 
Det enkleste er å bruke brannslukningsapparater av typen CO2.  :yes: Ring meg så skal jeg forklare åssen jeg gjør det.
MVH
Brannmannbryggeren. :biersmile:
 
Slettebøe fikser nok saken ja. Har vært i kontakt med dem for å høre om ombygging av co2-slukker også. Ikke fått svar ennå.
 
Yngwie skrev:
Slettebøe fikser nok saken ja. Har vært i kontakt med dem for å høre om ombygging av CO2-slukker også. Ikke fått svar ennå.

Snakket med en som hette Gregorsen hos Slettebø som sa de kunne bygge om CO2-slukker for meg, husker ikke prisen nøyaktig men var 1200-1500 for 5Kg. Jeg endte opp med å kjøpe 2 * 2KG flasker fra candirect.de, betaler 50EUR for ny 2Kgs flaske + frakt og mva.
 
Dette var veldig billig, hvor mye kom frakten på?
Ble de sendt med posten?
Er de påstemplet noe "holdbarhetsdato" (dato siste trykktest eller neste trykktest?)
 
oeng skrev:
Dette var veldig billig, hvor mye kom frakten på?
Ble de sendt med posten?
Er de påstemplet noe "holdbarhetsdato" (dato siste trykktest eller neste trykktest?)

Flaksene var merket (på tysk) "Til bruk i næringsmiddel E290", og et klistermerke som sa andvendes før 31.08.12. Vil anta at dette har med holdbarheten på CO2 til næringsmiddel å gjøre. De var trykket inn i stålet 2009/06 som jeg antar er produksjonsdatoen. Etter dette var det trykket inn 2019, som jeg vil anta er dato for neste trykktest, men det blir bare spekulasjon fra min side. Hvis det er interesse kan jeg legge ut bilde av det som er trykket inn.

Når vi besilte ble det så mye at det ble brukt spedisjonsfirma. For 4 * 2kg CO2 flasker, 2 * CO2 regulatorer, 3 * 81 pinns flasketre betalte vi 48 EUR i frakt (ca 400). Men sluttleveransen ble utført av posten i Norge.
 
Tilbake
Topp