1. Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies). Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av informasjonskapsler. Lær mer.
  2. Hei der Gjest, bli medlem ved å gå til medlemsregistreringen
    Fjern notisen

Fjerne misfarging på innsiden av gammel bereder

En tråd i 'DIY' startet av Dansken, 25 Sep 2015.

1. Dansken

Dansken
    Expand Collapse
    Registrert bruker

Ser faktisk mye bedre ut i dag etter å ha fått virke en stund, det var ikke helt sånn "spray på-tørk av" som jeg trodde men Rustvask virker absolutt.. og resten blir brukt på felgene;)

Vedlegger et bilde

Vedlagte filer:

2. zenit

zenit
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

14436411766792081382802.jpg Her er resultatet etter en liten slant syre og zalo, snakk om få minutters jobb...

Olhund liker dette.
  3. Dansken

Dansken
    Expand Collapse
    Registrert bruker

Skal prøves i morgen

4. Dansken

Dansken
    Expand Collapse
    Registrert bruker

Da har Rustvask virket i natt, behagelig overraskelse i morges. All farge var rett og slett vekk uten noe arbeid:) Da kan jeg fortsette med finpussen.

Vedlagte filer:

5. Mr.Baggins

Mr.Baggins
    Expand Collapse
    Registrert bruker

Hvordan brukte du rustvask? Jeg tenker siden det har stått over natten. Har du hatt full tank eller smurt det utover veggene i tanken?

6. Dansken

Dansken
    Expand Collapse
    Registrert bruker

Hei. Dusjet først og skrubbet lett med svamp og lot stå 15-20 minutt uten at det kun det verste forsvant. sprayet der etter veggene i tanken før jeg gikk fra den i går. Det var som nevnt en veldig positiv overraskelse i morges, så produktet er bra når det får tid på seg. Dermed ikke sagt at rustfjerneren fra Biltema ikke fungerer men jeg ble skeptisk til innholdet i den, som kun holdt syrenivå på 1-10% kontra rustvaskens 15-25%. Nå blir utsiden neste utfordring og der blir det vel litt mer manuelt arbeid

Mr.Baggins liker dette.

Del denne siden