Flaskekonkurranse Østfold juni 2022

Skjelstad

Fylkesstyre
Norbrygg Østfold inviterer til den første av årets to lokale flaskekonkurranser. Konkurransen er åpen for alle.

Tema er sommerøl og det konkurreres i hele klasse 4. De oppdaterte typedefinisjonene finner du her: https://norbrygg.no/definisjon-av-oltyper/

Det må leveres minst 1 liter i minst 2 beholdere. Valgfritt om du går for flaske, boks, fat eller andre relevante containere.

Ingen begrensning på antall brygg per deltager. Så her er det gode muligheter for å rydde på de øverste hyllene!

Ølet må leveres inn i Rygge, på Rolvsøy eller Lisleby senest mandag 6.juni. Nærmere info om adresse kommer ved påmelding.

De tre første plassene premieres med gavekort i egnet bryggesjappe på henholdsvis 1500, 1000 og 500,- kroner. Vinnerne vil annonseres samme uke og diplomer og premier sendes ut uka etter.

Påmelding sendes skjelstad@norbrygg.no

Påmeldingen skal inneholde:
- Navn på brygger (og evt.medbrygger)
- Ølets navn
- Hvilken klasse det meldes inn i
- OG/FG og ABV
- Hvor du ønsker å levere
 
Sist redigert:
Det tok fire timer å bedømme de 9 bidraga. Så her har det ikke vært slurva med bedømmelsen. Det var tidvis friske diskusjoner og takhøyden ble utfordret av opptil flere av dommerne. Vinneren var faktisk eneste øl hvor alle dommerne hadde notert lik poengsum!

Det kommer ofte sterke bidrag fra Halden. Og denne gangen ble to av pallplassene besatt av bryggere fra kongens by.

De tre pallplassene honoreres med gavekort og diplomer som sendes ut til helga. Alle får tilsendt scan av sine dommerskjemaer.

Takk til alle som deltok og gratulerer til medaljørene!

Skjermbilde.JPG
 
Da skal alle deltagerne ha fått tilsendt sine dommerskjemaer. Om noen savner noe så er det mulig å rette opp i det...

Neste konkurranse for Østfold avholdes i november. Vi kommer tilbake til hvilke(n) stil(er) og nøyaktig tidspunkt.
 
Det er interessant å lese dommerkommentarene om Kölsch. Jeg blir trukket for akkurat det jeg selv klager på i min Kölsch. Men med diametralt motsatte grunner.

Jeg har klaget på for mye estere og for lite humlepreg, og blir trukket grunnet for lite estere og for høy bitterhet. Ellers skåret ølet stort sett greit. :D

Jeg er godt fornøyd med tilbakemeldinger tross moderat plassering og konklusjonen er at Kölsch ikke blir en prioritert ølstil.

Takk til @Skjelstad og resten av Norbrygg Østfold for godt gjennomført konkurranse.

Edit: Glemte å gratulerer vinnere. Gratulerer til alle premierte bidrag. :beercheers:
 
Tilbake
Topp