Flaskevasking

G

GeirØ

Emnet er sikkert diskutert opp og i mente fra før, men jeg kan ikke huske å ha sett noe om det jeg tenker på.

Felleskjøpet selger rengjøringsmiddler til bønder. Til vask av melketanker har de både syre og base, og melk er jo næringsmiddel.

Kan slikt vaskemiddel (vet det er sterke saker) kunne vært brukt til flaskevask mon tro? Tenker da spesielt på syrevasken....

Ja det er flere som bruker MI kombi base og MI syre. Mener syren kan brukes som desifinisering uten å skylles av :)

Fra min tid som fjøsrøkter (15 år siden) ble det ihvertfall skyllt lite etter vask av tank...
Tenker FK butikken får besøk uti uka jeg.... Får høre om jeg kan få god pris på en rustfri bøtte og, kjekt å ha... :)

geirosj skrev:
Emnet er sikkert diskutert opp og i mente fra før, men jeg kan ikke huske å ha sett noe om det jeg tenker på.

Felleskjøpet selger rengjøringsmiddler til bønder. Til vask av melketanker har de både syre og base, og melk er jo næringsmiddel.

Kan slikt vaskemiddel (vet det er sterke saker) kunne vært brukt til flaskevask mon tro? Tenker da spesielt på syrevasken....

Hva er det aktive stoffet i desinfeksjonsmiddelet (hvilken syre)? Hvor mye skal man bruke, og hvor mye koster stoffet?

Jeg tror dette middelet ble omtalt før på forumet. Husker ikke hva det heter, men kanskje du kan finne det med søkeord 'felleskjøpet' eller lignende.

Tilbake
Topp