• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

Flislagt rom, 15 kvm, godkjent fra Mattilsynet, søkte i Oslo for liten produksjon testkjøring.

Hei,
Markus fra Tyskland. jeg er glad for å ha funnet dette fellesskapet. Mitt første innlegg! :D

Jeg trenger et rom som kan bli godkjent av Mattilsynet for en liten produksjon kjøre. Ikke øl, men en gjæret te drikke, lukter ikke og er lite vedlikehold.

Jeg trenger bare svært lite plass for

• to Fermenter under 100 liter,
• to kjøleskap (eller muligheten til å bruke en stor fryseren i ca. 200 flasker),
• vann og strøm.

Jeg kan ikke gjøre det hjemme, hygieniske grunner.

Ønsker å leie for 12 måneder, i Oslo. Vennligst gjør meg et tilbud eller vise meg hvor du skal få det (FINN hjelper ikke her).
Hvis du har kapasitet i et hjørne i din mikrobryggeri jeg er også interessert.

Takk folkens! :p
 
Hei Markus. Jeg tviler på at det er så mange her på forumet som har noe med mattilsynet å gjøre. Som nevt i andre tråder her, så er det lang ifra lett å få godkjenning for kommersiell brygging, så hvis man går til det skrittet er det ikke lenger kun en hobby vi snakker om. Hvis du skal produsere noe med alkohol i og selge det, så har du en liten jungel av regler og lover å forholde deg til, både på hygiene og akohollovgivning.

Det har da blitt noen mikrobryggerier i Oslo nå, men vi snakker fortsatt bare om en håndfull. Og det er ingen av dem jeg kan komme på som har spesielt mye plass til overs...

Om du derimot kan holde mattilsynet utenfor er det nok langt flere muligheter til å skaffe seg et plass å være. Evt, så kan du prøve å finne et lokale som ikke har noe med alkoholproduksjon å gjøre, men som driver med annen næringsmiddelproduksjon.
 
Tilbake
Topp