Forholdsvis ny brygger

Frode Messundstad

Norbrygg-medlem
Hei
Jeg og en kompis startet å brygge september 2023 og har forhåpentligvis oppgradert kunnskap og utstyr siden da. ihvertfall utstyr, da vi startet med en brygger fra netthandelen å litt flasker, men har oppgradert til Grainfather g30 og div fat +++++. Og fulgt med på div forum og YouTube kanaler. Men har nok bare lært en liten del.. Vi er selv fornøyd med ølet vi lager og synes det er mye bedre enn når vi bare kjøpte øl i butikken. Men vi er veldig interessert i å lære mere og lurer på om det er noen form for samlinger etc i Hamar området som utveksler erfaring/kurs for og lære mere, eller bare møtes for å prate om brygging. Artig å komme i kontakt med flere som kan dele sin erfaring. Hilsen 2 bryggere fra Ridabu.

Hei Hedmark! Her er en anledning!

Kontakt styret direkte. I denne posten finner dere navn på styremedlemmene: https://forum.norbrygg.no/threads/a...ghus-torsdag-12-januar-2023.45473/post-599307 edit: Nei det gjør dere ikke:). Dette var fjorårets. (Lider jeg av dyskalkuli???)

Når det gjelder kunnskap, så ligger det mye rart og flyter rundt på fora og på Youtube, så en skal være rimelig kritisk. Noen må en jo stole på, så det gjelder å prøve å finne ut hvem som har et grunnlag for det de serverer. Det er veldig mye resirkulering av gammel og utdatert kunnskap som serveres som fakta.

Palmers How to Brew er noe av det bedre, men den siste utgaven av den boka er drøyt sju år gammel nå, og noe er allerede utdatert. Jeg håper den nye utgaven som han visstnok jobber med, kommer snart.

Sist redigert:
Hei Hedmark! Her er en anledning!

Kontakt styret direkte. I denne posten finner dere navn på styremedlemmene: https://forum.norbrygg.no/threads/a...ghus-torsdag-12-januar-2023.45473/post-599307

Når det gjelder kunnskap, så ligger det mye rart og flyter rundt på fora og på Youtube, så en skal være rimelig kritisk. Noen må en jo stole på, så det gjelder å prøve å finne ut hvem som har et grunnlag for det de serverer. Det er veldig mye resirkulering av gammel og utdatert kunnskap som serveres som fakta.

Palmers How to Brew er noe av det bedre, men den siste utgaven av den boka er drøyt sju år gammel nå, og noe er allerede utdatert. Jeg håper den nye utgaven som han visstnok jobber med, kommer snart.

Velkommen til Norbrygg og hobbyen! Her finner du oversikt over årets fylkesstyre i Hedmark. :)

Tilbake
Topp