Leverandøren var tom for US05 og sendte med S04 istedet.Brukte den på en Porter og en Amber Ale.Virker som den gjør seg ferdig fortere enn US05.Rehydrerte begge to.Står stødig på 21grader.
Normalt?
Leverandøren var tom for US05 og sendte med S04 istedet.Brukte den på en Porter og en Amber Ale.Virker som den gjør seg ferdig fortere enn US05.Rehydrerte begge to.Står stødig på 21grader.
Normalt?
Opplever samme greia selv akkurat nå. På de to første bryggene brukte jeg US-05 og da gjæra det i hverfall 13 dager før flasking. Nå har jeg satt en ny dunk med IPA som har stått å gjæra i 7 dager med S04, OG har allerede sunket fra 1,060 til 1,012, Gjæres på ca 21 grader.
Bør jeg begynne å tenke på flasking?
Min APA med US-05 gikk fra 1.051-1.006 på 7 dager (ingen måling i mellom). Etter 2 uker var den komme ytterligere ned, til 1.004sg.
Du kan vel flaske hvis sg-målingen er stabil over flere dager, men gjæren jobber fortsatt i og med at den rensker opp i stoffer produsert tidlig i gjæringsforløpet. Så jeg ville latt den stå 1 uke til.
Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies) for å tilpasse innholdet, skreddersy din opplevelse og holde deg innlogget dersom du registrerer deg.
Ved å fortsette og bruke dette nettstedet, samtykker du i bruken av informasjonskapsler.