Dette er vel en humle som kan brukes til bortimot alt, men typisk lager, eller britisk hvis den ikke er i kombinasjon med annen humle.
Denne siden gir deg forsåvidt mulighet til å velge en singel ingrediens for oppskriftsbasen: http://www.beertools.com/html/recipes.php
Har brygget en sierra nevada pale ale klone et par ganger nå, med stort hell vil jeg si. Her brukes perle som smaks-humle, og jeg har også brukt den til tørrhumling sammen med cascade. Blir et meget godt øl for sommeren.
Takker for gode forslag, SNPA var faktisk årsaken til at jeg kjøpte 1kg perle. Har lagd fire batcher nå av klonen og er kjempefornøyd med resultatet. Måtte bare finne riktig crystalmalt.
Lucky Jack blir nok neste Dessverre så går det bare med 10g Perle der også
Kanskje jeg skal prøve en IPA? Vi får se om jeg finner noe annen humle som passer med Perle. Kanskje Cascade siden den også er i SNPA.
Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies) for å tilpasse innholdet, skreddersy din opplevelse og holde deg innlogget dersom du registrerer deg.
Ved å fortsette og bruke dette nettstedet, samtykker du i bruken av informasjonskapsler.