Forslag til tilsetninger til apa/ipa

Hei hei  :)

Dama maser litt om å bli involvert i brygginga mi, men eg veit at ho har null interrese om det ikkje innebærer en eller anna form for tilsetning utover humle, malt og gjær.

Eg liker som overskrifta antyder APA/IPA aktige øl. Relativt lyse med ei alkoholstyrke på rundt 6 talet, kanskje 55 IBU og oppover.

Har nokon forslag til tilsetninger til eit slikt øl?
Eg tenker i utgpkt ein summit/amarillo humla pale ale til 55 IBU av lys ekstrakt med litt "steepa" carared der eg dumper kanskje 4 kg bringebær på 20 liter øl etter primærgjæring, vil det funke?

Andre ting ho sikkert hadde satt pris på er CHILI. Kva øl kan ein ekstraktbryggar lage med Chili

Kan evt prøve en litt radikalt krydra juleøl, så om nokon har oppskrift er det intressant.
 
Har forsøkt meg på en chilliporter en gang og den ble ikke så værst, vet ikke hvordan det vil funke i en lysere øl, forestiller meg at det ikke nødvendigvis blir så bra. Bringebær hørtes spennende ut, kan jo hende det funker bra, ville kokt dem opp med litt vann, avkjølt og tilsatt dem etter stormgjæring og sett hva som skjedde. Jeg ville kanske også tonet ned humlen bittelitt og kanskje til og med droppet aromahumlen delvis eller helt for å få frem bringebærpreget. Oppdater gjerne hvordan sluttproduktet ble med oppskrift så vi andre kan teste ut også.(hvis det ble bra altså :skitbra:)

/Dag
 
Fersken kan gi et behagelig tilsnitt til en pale ale særlig med matchende humle
..ellers så er jo granskudd en klassisker
 
I og med ingen har sagt: dette blir jævlig så går eg igang så fort som mulig....
Har forøvrig boka radical brewing og der meina eg det sto relativt masse om brygging med frukt.

Men først! GTA5
 
Fikk endelig laga denne Bringebær pal'en eg prata om.

Har i det siste brukt maltoppskrifta til Nøgne ø ipa og skalert opp eller ned  iforhold kva alkoholprosent og humleinnhold eg ønsker. Denne gongen brukte eg mykje cascade.
Lagde til 1.070 og humla relativt lett, husker ikkje heilt, men det var over 60 iafall.
Gjæra og tørrhumla som vanlig, men etter 12 dager så fann eg ut at - faen, lager den bringebærgreia.
kjøpte 2,2kg frosne bær og tinte dei litt, pressa litt på posane og dunka det i gjæringskaret og lot det stå 4-5 dagar.

Lukta og smakte på det under flasking og det var ikkje lovande, men no sitt eg med et stk rosa glas med rosa væske i og synes egentlig det gikk greit.
Ingen høydare, smaken er i overkant vinøs - det minner vesentlig meir om lett karbonert rosevin enn øl.
Humlearomaen frå tørrhumling og seine tilsetninger merker eg lite av, men bitterheitstilsetninga er jo der og eg veit ikkje om det er ein heldig kombinasjon.
Den kunne nok også ha trengt litt meir sødme for å balansere både bringebær og humla.

Oppsummert: om eg gjær det igjen blir det høgare mesketemp, evt meir crystal og mindre bitterhumle. Er på ingen måte "put off", dette blei jo litt tilfeldig egentlig.
 
einarpost skrev:
Fikk endelig laga denne Bringebær pal'en eg prata om.

Har i det siste brukt maltoppskrifta til Nøgne ø IPA og skalert opp eller ned  iforhold kva alkoholprosent og humleinnhold eg ønsker. Denne gongen brukte eg mykje Cascade.
Lagde til 1.070 og humla relativt lett, husker ikkje heilt, men det var over 60 iafall.
Gjæra og tørrhumla som vanlig, men etter 12 dager så fann eg ut at - faen, lager den bringebærgreia.
kjøpte 2,2kg frosne bær og tinte dei litt, pressa litt på posane og dunka det i gjæringskaret og lot det stå 4-5 dagar.

Lukta og smakte på det under flasking og det var ikkje lovande, men no sitt eg med et stk rosa glas med rosa væske i og synes egentlig det gikk greit.
Ingen høydare, smaken er i overkant vinøs - det minner vesentlig meir om lett karbonert rosevin enn øl.
Humlearomaen frå tørrhumling og seine tilsetninger merker eg lite av, men bitterheitstilsetninga er jo der og eg veit ikkje om det er ein heldig kombinasjon.
Den kunne nok også ha trengt litt meir sødme for å balansere både bringebær og humla.

Oppsummert: om eg gjær det igjen blir det høgare mesketemp, evt meir crystal og mindre bitterhumle. Er på ingen måte "put off", dette blei jo litt tilfeldig egentlig.

Kanskje litt off topic, men hvordan er Nøgne Ø sin IPA malt oppskrift?
 
Rosa Kinn er vel eit bringebærøl? Har ikkje smakt det sjølv men kan kansje vere ein inspirasjon.
 
Brygget en APA med bringebær. Bringebær overdøver både humle og maltprofil, men det smaker godt. Min favoritt er saison med bringebær.
 
Bringebær er ekstremt surt. Fungerar meget bra til å vaske bryggeutstyr med. Bryggekjelen min har aldri våre så rein som etter at eg kokte 60l bringebærsaft i den :)
 
Jeg brygget en APA i dag, med Chinook, Cascade og Appelsinskall. Håper det blir bra, men utfra det jeg har funnet rundt omkring på nettet, så skal det visstnok være glimrende.
 
Duckboot skrev:
Jeg brygget en APA i dag, med Chinook, Cascade og Appelsinskall. Håper det blir bra, men utfra det jeg har funnet rundt omkring på nettet, så skal det visstnok være glimrende.

Det er godt å høyre at andre prøver seg. Sitrus+Sitrus blir vel neppe feil. Gi gjerne feedback
 
Apropos det så har eg eit glas med kansje 3dl appelsin/sukkerlake fra produksjon av sylta appelsinskall til jul. Tenkte å plumpe det oppi ein IPA. Skkert rundt 2-300g demerara der så det får bli ein IIPA kansje.
 
Tilbake
Topp