Vil starte med å si at jeg er helt ny til dette med maltbrygging, bare brukt maltekstrakt så langt. :help:
Handlet med ved uhell (eller godt hell om du vil ;D ) ølsett basert på vanlig malt.
Trenger litt hjelp og rådføring på hvordan en går frem når det blir biab metode, har nemlig ingen
Speidel e.l. blir vel vanlig stor kjele med mesket i en pose
Trenger jeg å rote rundt/presse på posen for å få ut hver verdistoff?
Er det noe ting viktig å tenke på?
Blir også første gang jeg bruker wyeast dette da noen enkle valg jeg
Tok etter øltypene jeg tenkte ga mening, det lages en ipa og en red lager, begge fra ølbrygging.no.
Regner kanskje med jeg må få tak i humle og, ser det finnes "humleball" å putte humlen?
Så lurte også på hvordan dette med gjærstarter fungerer og om det er nødvendig?
Blir mye spørsmål, veldig nysgjerrig og oppi alt denne ventinga på sakene takker og bukker for alle råd og tips :skitbra:
Handlet med ved uhell (eller godt hell om du vil ;D ) ølsett basert på vanlig malt.
Trenger litt hjelp og rådføring på hvordan en går frem når det blir biab metode, har nemlig ingen
Speidel e.l. blir vel vanlig stor kjele med mesket i en pose
Trenger jeg å rote rundt/presse på posen for å få ut hver verdistoff?
Er det noe ting viktig å tenke på?
Blir også første gang jeg bruker wyeast dette da noen enkle valg jeg
Tok etter øltypene jeg tenkte ga mening, det lages en ipa og en red lager, begge fra ølbrygging.no.
Regner kanskje med jeg må få tak i humle og, ser det finnes "humleball" å putte humlen?
Så lurte også på hvordan dette med gjærstarter fungerer og om det er nødvendig?
Blir mye spørsmål, veldig nysgjerrig og oppi alt denne ventinga på sakene takker og bukker for alle råd og tips :skitbra: