Forum re-work?

JEG

Moderator
Hei.
Har tenkt en stund på dette, og vil foreslå at man tar ser litt på forumstrukturen, da jeg tror forumet kunne vært en langt større ressurs enn det allerede er.

Konkret eksempel: Oppskrifter

Dagens struktur (antall tråder/innlegg):

Oppskrifter
- Oppskrifter generelt (1748/16307)
- Prisbelønnte oppskifter (246/1062)
--- 9 subkategorier

Forslag: "Oppskrifter generelt" deles inn i følgende:
- Kommersielle oppskrifter
- Andre oppskrifter
Cluet: En oppskrift - en tråd!
Sub-clue: Bruke "Prefix" for type (ser det er mulig)

Hvorfor: Belyser dette med følgende eksempel. Tråden "Kommersielle oppskrifter" har 408 svar og mange oppskrifter. Hvor mange finner man neppe ut, og det er synd. Det er foruten å vedlikeholde og/eller finne oppskrifter vanskelig å diskutere disse. Tråden har for øvrig 108 000 (!) visninger.

Har tidligere (og delvis enda) vært involvert i større forum, og er villig til å gjøre litt arbeid, om ønskelig. (Har ikke sjekket detaljen mtp forumløsning enda, men de fleste backender er vel ikke så ulike).

Om ikke mer er det fint å ta diskusjonen :)
 
Jeg har null peiling på dette - og det er vel helt klart en sak for folk som kan sånt - men det du sier høres fornuftig ut.

Det ligger jo fryktelig mye nyttig info i systemet her, men å finne den er ikke alltid så lett. Jeg sitter vel og tenker at det mest prekære her, er å få søkefunksjonen til å fungere bedre. uten at det er noe argument for ikke å endre på andre ting.
 
Hei.
Har tenkt en stund på dette, og vil foreslå at man tar ser litt på forumstrukturen, da jeg tror forumet kunne vært en langt større ressurs enn det allerede er.

Konkret eksempel: Oppskrifter

Dagens struktur (antall tråder/innlegg):

Oppskrifter
- Oppskrifter generelt (1748/16307)
- Prisbelønnte oppskifter (246/1062)
--- 9 subkategorier

Forslag: "Oppskrifter generelt" deles inn i følgende:
- Kommersielle oppskrifter
- Andre oppskrifter
Cluet: En oppskrift - en tråd!
Sub-clue: Bruke "Prefix" for type (ser det er mulig)

Hvorfor: Belyser dette med følgende eksempel. Tråden "Kommersielle oppskrifter" har 408 svar og mange oppskrifter. Hvor mange finner man neppe ut, og det er synd. Det er foruten å vedlikeholde og/eller finne oppskrifter vanskelig å diskutere disse. Tråden har for øvrig 108 000 (!) visninger.

Har tidligere (og delvis enda) vært involvert i større forum, og er villig til å gjøre litt arbeid, om ønskelig. (Har ikke sjekket detaljen mtp forumløsning enda, men de fleste backender er vel ikke så ulike).

Om ikke mer er det fint å ta diskusjonen :)
Send en mail til it@norbrygg.no

De er takknemlig for all hjelp.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Tommel opp for initiativet! Jeg syns generelt det er for mange underforum her i forhold til volumet av poster, så litt oppstramming hadde vært velkomment.
 
Tenker at jeg kommer med forslag ut fra muligheten som finnes i forumløsningen og lar styret velge. Skal man bruke Norbryggdefinisjoner, så vil jeg tro hovedgrupper vil være passende.


Synes generelt Homebrewtalk har gjort mye bra i hvordan forumet er delt inn: http://www.homebrewtalk.com/forum.php
Oppskriftdelen der er nesten ett eget forum i seg selv, noe jeg må innrømme jeg liker, og var motivasjonen til det hele :
http://www.homebrewtalk.com/forumdisplay.php?f=54
Dog liker jeg å skille ut offisielle oppskrifter (ikke kloner).
 
Hvis noen kan få satt opp systemet slik at man kan velge å ikke følge enkelte subform ville det være bra. Jeg bruker tapatalk og forstår det slik at plugin og oppsett på forumet må tilpasses for å løse dette.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Hvis noen kan få satt opp systemet slik at man kan velge å ikke følge enkelte subform ville det være bra. Jeg bruker tapatalk og forstår det slik at plugin og oppsett på forumet må tilpasses for å løse dette.

Skjønner ikke helt hva du mener, men jeg gjetter at du mener å utelate enkelte subforum fra "Uleste"-listen? For det å ikke følge forum kan du fritt sette opp, og velge å følge kun ned på post-nivå om du ønsker det.
 
Det er på ulest lista ja. Det er for mye å bla gjennom. To nye etiketter vil jeg helst ikke se. Blir grønn av misunnelse, så det vil jeg helst slippe. Satte opp subforum som jeg ønsker å følge, men etikettene følger med uansett. Det er litt for mange nye innlegg til at jeg rekker å lese dem. Nå blir det å kikke på overskrifter og markere alt som lest.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Tilbake
Topp