Fra kegging til ølboksing!

Hei, jeg har brukt litt tid og sett på alternativer som finns når jeg skal gå over fra kegging til boksing. Jeg har laget denne kjøpslisten og det er ønskelig å holde kjøpet under 20K. Tanken er å gjøre bryggingen enklere og at det tar minst mulig plass. Ser denne kjøpslisten ok ut eller finns det bedre kjøpsalternativer?

BRYGGEMASKIN

Netthandelesn 50 l (ca. 3500-4000 kr)

Brewster Beacon 65l (3. kvartal 2019): Brewster Beacon 65 - Bryggol.no


FERMENTERING (m trykksetting) OG TEMP KONTROLL (Eget kjøleskap, har CO2 flaske og regulator)

Kegmenter 58 l + trykksett (kr 3500): Kegmenter 58L Unitank

Trykksett til Kegmenter

Fermzilla GEN 2 - 55L (Bedre med denne?): KegLand Fermentasaurus Gen 2 - 50L

Lindr AS-40 (dersom kjøleskap ikke benyttes, kr 7 590) Lindr AS-40 Glycol cooler + pump Kvalitet fra Lindr - BryggSelv


Tilbehør:

Inkbird (kr 284): EU PLUG Inkbird ITC-308 Temperature Controller 220V Digital Thermostat Heat Cool | eBay

Electric Heater (kr 240): Homebrew Electric Fermentation Heater Film 220V 40W with AU Plug carboy heater | eBay

Spunding valve (341 kr):

Control Devices 1/4" Brass Variable Pressure Relief Valve 0-100 psi Adjustable 696227619172 | eBay

Anderson Metals 56101 Brass Pipe Fitting, Barstock Tee, 1/4" x 1/4" x 1/4" NPT Female Pipe: Industrial Pipe Fittings: Amazon.com: Industrial & Scientific

Amazon.com: Zenport DPG60 Zen-Tek Dry Air Pressure Gauge, 60 PSI: Garden & Outdoor


VASKING

Mark II Keg Washer (kr 1298): Mark II Keg Washer


BOKSING

Cannular can seamer inkl. 200 bokser (kr 5290): Cannular Can Seamer inkl. bokser Kompakt boksemaskin for hjemmebrygging - BryggSelv

Beer gun (kr 1398): Blichmann BeerGun V2

500 ml ølboks 200 stk (kr 540, pr. stk 2,70)500ml ølboks hvit - eske med 200stk

Lokk til ølboks 400 stk (kr. 160 kr, pr stk. 0,40) 202 CDL lokk til ølbokser - 400 stk

Etiketter 2400 stk (kr 99): Etikett 70x36 mm, 2400 stk.
 
Manometeret til spundventilen din går altfor høyt, du vil aldri klare å justere riktig trykk med et så grovt manometer, ogiallefall sammen med en slik ventil. Jeg ville gått på tess og kjøpt et glyserinfylt manometer (redder det ved evt krausen i manometeret) som går opp til ca 2.5 -3 bar. Har et slikt selv og det er prima vare.

Den brass-biten er også dyr fra Amazon. Du får jo lignende fra Ali/ebay til en slikk og ingenting, i rustfritt og.
 
Edit. Se bort fra det jeg skrev, av en eller annen grunn tenkte jeg Bar selv om det står svart på hvitt at det er PSI.
 

Ja den har jeg og det er høy kvalitet. 2.5 bar gir deg maks 4.9g/l co2 ved 25 grader, så skal du utenfor dette så må du ha et som går høyere. Men forøvrig så er best praksis å holde seg innenfor ca 75-80% eller deromkring av maks trykk, står det i blekka til de greiene der.
 
Ja den har jeg og det er høy kvalitet. 2.5 bar gir deg maks 4.9g/l co2 ved 25 grader, så skal du utenfor dette så må du ha et som går høyere. Men forøvrig så er best praksis å holde seg innenfor ca 75-80% eller deromkring av maks trykk, står det i blekka til de greiene der.

Tror den skal holde da kegmenteren skal trykksettes maks 2,5 bar. Jeg kan jo kjøpe den 0-4 bar så vil 70-80% være innenfor.

Kan jeg kjøpe de to andre produktene som skal festes på eller bør jeg kjøpe andre typer som passer bedre?
 
Tror den skal holde da kegmenteren skal trykksettes maks 2,5 bar. Jeg kan jo kjøpe den 0-4 bar så vil 70-80% være innenfor.

Kan jeg kjøpe de to andre produktene som skal festes på eller bør jeg kjøpe andre typer som passer bedre?

US $2.09 |1/4" NPT Female Tee 3 Way Pipe Fitting 304 Stainless Steel Water Gas Oil-in Pipe Fittings from Home Improvement on Aliexpress.com | Alibaba Group

Ser mye finere ut enn den messing-greia, bling is king.

Angående ventilen så bør du surfe litt rundt etter erfaringer, det er flere som har de (på HBT bl.a ) du linket til så du finner noen erfaringer.

Det spørs hvor seriøs du er på spundingen din, da man får det man betaler for. Det viktigste er at ventilen er nøyaktig, at du ikke må justere flere ganger, for det er bare ekstra arbeid. Helst en set & forget ventil, og disse koster som regel litt mer.
 
US $2.09 |1/4" NPT Female Tee 3 Way Pipe Fitting 304 Stainless Steel Water Gas Oil-in Pipe Fittings from Home Improvement on Aliexpress.com | Alibaba Group

Ser mye finere ut enn den messing-greia, bling is king.

Angående ventilen så bør du surfe litt rundt etter erfaringer, det er flere som har de du linket til så du finner noen erfaringer.

Det spørs hvor seriøs du er på spundingen din, da man får det man betaler for. Det viktigste er at ventilen er nøyaktig, at du ikke må justere flere ganger, for det er bare ekstra arbeid. Helst en set & forget ventil, og disse koster som regel litt mer.

Ja helt enig, ellers så vil halve poenget med dette oppsettet falle bort.
 
Hvis du vil ha rolls royce så sjekker du ut Barby & Kühner. Det er tysk og dyrt ifht slike billige greier, men det er kvalitet. Har selv en kellerfee, og den trenger ikke noe ekstra justering i det hele tatt. Jeg gjærer i fat ofte, så jeg trykkesetter et fat først, smeller på ventilen, justerer til riktig trykk, og så flytter ventilen over til det aktuelle gjæringsfatet. Da vet jeg at jeg ikke trenger å sjekke ventilen før gjæringen er ferdig.

Edit: @Nima
 
Siden du selv har ført opp et Netthandelen produkt på innkjøpslisten din. Har du vurdert boksemaskinen deres, som du kan se demo-video av på nettsiden deres ? Så vidt jeg kan se, har samtlige (14 stk.) som har skrevet anmeldelse/vurdering av den, gitt den max score og tipper jeg hadde gått for den, om det hadde vært aktuelt.
 
Tilbake
Topp