Frukt i surøl

Har en oppskrift der det står fersken 150g/l, Vil da tro at det er snakk om hele frukt.
Men på en 25l batch tilsvarer dette 3750g frukt, ville det ikke vært mer effektivt å bruke pure av fersken istede?
I så fall hvor mye? Hvor mye pure tilsvarer hvor mye frukt i kg?
 
Hvis du moser 1kg hel frukt til puré, så har du.... ? :)

Og ja, du må lage puré av den, funker dårlig med hel frukt... Det er nok helt riktig med 3,75 kg :)
 
Spørs hvor mye vann det er i det vel. Hvis du moser 1kg frukt, koker bort vannet så har du fortsatt en puree, men hva gjør produsentene?
 
Spørs hvor mye vann det er i det vel. Hvis du moser 1kg frukt, koker bort vannet så har du fortsatt en puree, men hva gjør produsentene?
Står bare at den er pasteurisert, ikke kokt. Og hadde den vært kokt hadde den nok ikke hatt "den friske smaken" :)
 
Nå er ikke jeg noen fan av frukt i øl, men jeg tror generelt at man trenger mye mer enn det man tror, for å sette smak på ølet. Det kan sikkert andre bekrefte/avkrefte... :)

Edit: Skal frukten stå/være lenge på dunken? Så nå at det dreide seg om surøl... Viktig å få frukten ned i væsken om det skal stå lenge
 
Skal kjellesyrne med L.plantarum ned til 3.3-3.4 PH, kokes, gjæres og tørrhumles, regner med jeg tilsetter på dag 5-6-7 ish sammen med humla.
 
Tilbake
Topp