Frydenlund Pale Ale

Nå holdt jeg på å helle ut et glass med denne oppi fordi jeg glemte at jeg hadde helt den, og ikke min øl, oppi glasset og trodde det var noe galt med en av flaskene mine. Tror dette er tredje forsøket på denne og den er fortsatt like intetsigende/meningsløs for meg.
 
Hadde med en del av "overskuddet" fra bryggingen min med meg på ølsmaking med en del kompiser i helgen. Single malt and single hop citra pale alen jeg hadde med ble veldig populær. Men til poenget, vi hadde også litt butikkøl ved siden av, og ved siden av hjemmebrygget ble alt totalt smakløst, guinness og killkenny samt frydenlund pale ale gikk i vasken fordi det etter en haug med litt mer smakfult øl ble smakende vann med skum.
 
Kliner til med en konspirasjonsteori... Ringnes har med vilje lansert en forferdelig Pale Ale på markedet, for å gi denne øltypen et dårlig rykte... Tanken bak er å gi den vanlige forbruker et inntrykk av at alt som heter noe med "Ale" er et produkt man bør styre unna, og holde seg til det gamle hjemmevante, les Ringnes pils...
 
nonshaugen skrev:
Kliner til med en konspirasjonsteori... Ringnes har med vilje lansert en forferdelig Pale Ale på markedet, for å gi denne øltypen et dårlig rykte... Tanken bak er å gi den vanlige forbruker et inntrykk av at alt som heter noe med "Ale" er et produkt man bør styre unna, og holde seg til det gamle hjemmevante, les Ringnes pils...

Haha...
 
Nå er jeg fornøyd!!

Det stod nemlig i "boka" at man kan brygge like godt øl selv, og nå føler jeg meg som en konge! Mine egne Ales, uansett type, er ti ganger bedre enn denne! :)
 
Tre måneder senere prøver jeg igjen, og jeg synes jeg merker en endring i retning mer bitterhet og mer fremtredende smakshumle.

Sitter de på Ringnes og smugleser denne forumtråden? ;-)
 
HenningPP skrev:
Tre måneder senere prøver jeg igjen, og jeg synes jeg merker en endring i retning mer bitterhet og mer fremtredende smakshumle.

Sitter de på Ringnes og smugleser denne forumtråden? ;-)

Det skulle faen ikke forundre meg om de gjør. Et mer industriøl-kritisk fora skal du leite lenger etter da. ;)
 
HenningPP skrev:
Tre måneder senere prøver jeg igjen, og jeg synes jeg merker en endring i retning mer bitterhet og mer fremtredende smakshumle.

Sitter de på Ringnes og smugleser denne forumtråden? ;-)

Jeg prøvde den i går og syntes det var en grei ale, fin sødme og fylde. Smak og behag, men selv liker jeg ikke den smakshumlen som er ganske fremtrdende. Følte det samme, uten sammenligning forøvrig, med Nøgne Øs IPA. Det ble rent for mye smakshumle for meg, men som sagt, smaken...
 
Verste skvipet jeg har prøvd, jeg ga den virkelig en sjangse men det er helt grusomt, smaker som noen har hatt i fersken ekstrakt. Ble kjempekvalm og helte ut. Jeg tar faktisk heller en crappy og fæl industri pils 100 av 100 ganger foran dette. Dette har jo ingenting med pale ale å gjøre
 
Vel, synes den var god jeg, (til industriøl å være) fint alternativ til bokspils.
Og med hånden på hjertet, har jeg brygget verre øl selv.. og noen bedre :)
 
Helt greit å synes den er god, Ylva. Da den kom på markedet var jeg nysgjerrig, som mange andre, men ble skuffet over en metallisk smak i brygget som jeg antar var pga en helt ny produksjonlinje. Nå, etter et års tid eller no sånt, er metallsmaken borte og det kan faktisk anes litt maltsmak langt baki ganen et sted. Så den har definitivt blitt bedre etterhvert, men er fortsatt ikke noe jeg ville løpt hysterisk rundt på et jorde og veltet kuer for... Men helt grei som tørstedrikke, mens man venter på at hjemmebrygget blir ferdig...
 

Similar threads

Tilbake
Topp