Gjøre noe smart med dumme kjøp

Ja som tittelen sier så er ikke nødvendigvis alle kjøp på internettet gjort sånn ca etter kl 23.00 på en fredag (dette var strengt tatt ett bud som ble lagt inn på Netthandelen etter sikkert ett par øl for mye) like smarte.
:bilde av den katten på finn.no:
Fant ikke bilde så her får dere bruke fantasien

Så til saken,jeg holder på å bygge meg bryggerom i kjelleren. hvor det blir 12m2 med flis på gulv og vegg med 1x16A til lys, varme, kjøleskap og varmeskap og 3fas 32A til bryggingen, samt 2x16A til den netthandel dingsen.
Planen er ett 3 kjelers oppsett fra VVB, men det kommer etter vert. Har ett komplett skap i deler fra The Electric Brewery. Vurderer å låne litt deler derfra for å lage ny styring til Netthandelen tønna. Om dette funker så ser jeg for meg å kunne kjøre den og 3 kjellers bryggeriet samtidig for da å kunne brygge 75-100l samtidig som jeg brygger 50 l på NH.
Er noe lat, så ønsker å lage en auto versjon (uten late folk hadde aldri verden gått forover, han som fant opp hjulet gjorde det ikke fordi han syntes det mangla, han var bare for lat til å bære steina rund om kring.)
På elektrisitet er jeg totalt blank, og elektrikker naboen er på 2 ukers seiltur i Hellas, så her trenger jeg hjelp.
Hvordan setter jeg opp noe sånt, som sagt stjeler jeg deler fra TEB og kjøper ivrig vekk fra ebayen om det trengs.

Det er jo en oppkomme av smart skaller her inne som sikkert har gjort noe sånt alerede, så da spør jeg om dere kan hjelpe en stakkar? Koblingskjema, bilder, linker... Hva som helst som kan styre meg i riktig retning.

Ble alt for langt dette, vurderer å starte å blogge... brune blogger

Ærbødigst Chiefen

Skal du rote med strøm osv. kan du jo kanskje spørre om det er noen på forumet som bor i nærheten som kunne tenke seg å hjelpe deg på vei, eller venter på naboen kommer hjem. Vet ikke om du skal ha vanntilførsel i rommet om det i så fall blir våtrom og der er det sikkert nok av regler. Bryggeelektriske er sikkert greit å fikle med selv men la fagfolk ta seg av det andre. Bare sånn for deg, kåken og forsikringsselskapet sin del. Del noen bilder underveis da jeg er misunnelig og skulle ønske jeg hadde et rom for slikt.

Her blir det vann og avløp. El skal instaleres når naboen har seilt fra seg så det er ikke noe stress. Men vil få opp å gå ett styringskap som kan styre Netthandel tønna, i det minste bestille inn det jeg mangler av duppeditter

og nei går ikke under våtroms normen, er ett grovkjøkken så da skal det vist være noe enklere etter som jeg har forstått. Blder kommer

ja og så skal jeg ha en varmekolbe som jeg setter ned i netthandelen tønna for kok, må og kunne styres fra samme skap. Gikk noe tregt å få 50l i kok med bare 3kw. Kolben er på 3.5kw

Tilbake
Topp