Grei pris på startsett Cornelius?

Ang. linken over til Candirect og fatene. CC står for Coca Cola, og disse har pinlock koplinger - blir lite brukt blant hjemmebryggere. NC står for not Coca Cola - har ball-lock og er det de fleste ønsker. Dumt iallfall å blande dem.

FredT
 
Har regnet litt på å kjøpe i Norge kontra Candirect/Novanorm.net.

For 19L brukt NC-keg sett fra Candirect (produktnr. 75730598, €131), med ett manometer og 0,5kg co2, så koster det ca NOK1380,- dette er inkl. 25% moms/toll og avgift. I tillegg kommer frakt på €35 eller ca NOK 280,-. Totalt, ferdig levert: 1660,-

For 19L brukt NC-keg sett (produktnr. 75730600, €176), med to manometere og 2kg co2, koster det 2140,- inkl fortolling og avgift. Frakten blir trolig den samme, kommer an på hva 2kg co2-flasken veier. Altså ca 2420,- ferdig levert.

For meg, som nybegynner, er oppstartprisen på 1660,- overkommelig, forutsatt at produktet er godt nok(?), noe det virker som det er.
Pakken til 3500,- fra Brygging.no er sikkert satt sammen av deler av høy kvalitet og nytt med corneliusfat, men det kunne nok vært lurt å hatt en "billigversjon" av pakken. Jeg vil tro jeg ikke er den eneste nybegynneren som nøler med å bruke 3500kr på å teste ut fat.


PS: Får håpe jeg har regnet riktig, men jeg har ikke smakt på noen FG prøver idag, så jeg tror det stemmer...  :)


espen
 
"Teste ut fat"....  Ikke ta det ille opp; men den var nesten litt "søtt" formulért ;-)  Det blir uansett noe á la det første, gratis "skuddet" i armen - ikke lett å la være å gå videre... Hittil har jeg ikke hørt om en eneste som er gått bort fra Cornelius og til flasker (eller andre løsninger, for den saks skyld)!  Hopp i det - du kommer nok ikke til å angre, uansett hvilken løsning du går for.

MVH

Morten M
 
Hehe, ser den var litt naiv ja. ;) Jeg tror du har rett ift. det første "skuddet", og flasking frister ikke pre-Cornelius heller.  :)
Men som nybegynner er jeg litt usikker på hvor lenge denne hobbyen varer, og å investere rundt 3500,- (i tillegg til de første 2500,-) på de første titalls literne er for mye for meg. Ikke at jeg har planer om å slutte å brygge, overhodet! 1700,- kan jeg derimot leve med når feriepengene dukker opp(folk har selvfølgelig veldig forskjellig økonomi).

Ikke meningen å gi de norske butikkene færre kunder med forrige post, deler av grunnen til prisforskjellen er tydeligvis en kvalitetsforskjell mellom deres, og billigere importerte produkter. Jeg vet ikke nok om hva som er forskjellen..?


espen
 
Tilbake
Topp