Guidet "Hjemmebryggeromvisning" på Ringnes Bryggeri, Gjelleråsen

Jens Martinsen skrev:
Noen som skal hit i kveld som trenger isolasjon som kan benyttes rundt kjele eller varmtvannskolbe? Er i ferd med å kaste det som står igjen...
Tar gjerne noe jeg også om du har litt ;)
 
Knurr. Hvorfor skjer alle de morsomme tingene når man har kveldsvakt?  :mad: Men det er kanskje mulig igjen senere? Jeg har i hvert fall veldig lyst til å se hva som foregår på innsiden av de veggene..
 
Takk for turen! Var interessant og høre hvordan "Ringnes" tenker og driver butikken. Smaksprøver ble det jo og :)

Sent from my Nexus One using Tapatalk
 
Takk til alle som deltok, og ikke minst til Gunnhild og Christian som gjorde en meget god guidejobb!
Takk også til Jens Martin for humleplanten! :D
 
Erlendso skrev:
Fikk dere noe slik info som OG, FG, bryggesystem, effektivitet, råvarer, osv?
Ja, i bøtter og spann. Om noen tar sjansen på å gjennfortelle alt får de lov, men vi kan si det slik at de holdt ingenting hemmelig. Veldig åpent om alt
 
Erlendso skrev:
Fikk dere noe slik info som OG, FG, bryggesystem, effektivitet, råvarer, osv?

Så vidt jeg forstod, var OG fra brygghuset 14,5 °P ved High Gravity-brygging.

Bryggesystemet var overraskende likt et forvokst hjemmebryggeranlegg, med tradisjonelt meskekar, silkar og kokekar. Utbytte i forhold til laboratoriemesking var tett oppunder 100%.

Råvarer var 4 typer malt fra silo i tillegg til sjokolademalt fra sekker. Lys og mørk lagermalt fra Danmark, en type krystallmalt fra Finland og en spesialmalt for redusert oksidering.
 
Tilbake
Topp