Halden Mikrobryggeri

andyp

Så åpner snart Østfolds første mikrobryggeri her i Halden. Blir spennende å få et alternativ til den vanlige utepilsen.
Håper bildene har god nok oppløsning til å leses...
5age6upy.jpg
avama9ur.jpg

Ligger rett ved Torget på sydsiden.
Åpnet i går og sitter nå og tester utvalget. Har 5 varianter nå, og får 10 på sikt.
Brygger på Speidel 200 l og tapper fra Cornelius. Flotte historiske lokaler i gamle Halden fengsel

Høres bra ut! Du får gi en rapport når du er klar :)
Skulle egentlig vært i Tistedal i dag og syklet... :biersmile:

Var tilstede på åpningen i går. Fullt hus og kø utenfor hele kvelden. Godt øl hadde de også og tilbakemeldingene var visstnok veldig gode. Brown Ale, Amber, Stout og Blonde gikk unna, mens IPAen hadde blitt kraftig tørrhumlet, tettet kranen og måtte tas av tidlig på kvelden.

heja2eqy.jpg

amevesyn.jpg

u5ura8us.jpg

Sent from my iPad using Tapatalk HD

andyp skrev:
Så åpner snart Østfolds første mikrobryggeri her i Halden. Blir spennende å få et alternativ til den vanlige utepilsen.

Flott med flere mikrobryggerier, men først i Østfold er det nok ikke. Vi har tidlere hatt Glommen Mikrobryggeri (Fredrikstad), og har nå Hvaler (Kirkøy) og Nøisom Mikrobryggeri (Fredrikstad).

Møllebyen mikrobryggeri var i Moss, men er nedlagt. Rakkestad høres ut som Coldboy, som enn så lenge, ikke lager egne øl.

Coldboy holder til i Askim. Akershus Mikrobryggeri som lukket dørene i 2003 holdt vel til i Enebakk, men da er vi utenfor Østfold igjen.

Larzan skrev:
andyp skrev:

Flott med flere mikrobryggerier, men først i Østfold er det nok ikke. Vi har tidlere hatt Glommen Mikrobryggeri (Fredrikstad), og har nå Hvaler (Kirkøy) og Nøisom Mikrobryggeri (Fredrikstad).

Nei, kom vel litt feil frem det der, men drister meg til å kalle det østfolds mest tilgjengelige.
Nøisom har vel ikke startet for fullt enda? Og Kirkøy er vel fortsatt lite tilgjengelig for folk flest.
Beliggenhet og egen bryggeripub tror jeg vil gjøre at dette blir et bra opplegg.
IPA'en var forresten tilgjenglig i går da flexitapp fra picnickran var løsningen på humleproblemet.

andyp skrev:
Larzan skrev:
andyp skrev:

Nei, kom vel litt feil frem det der, men drister meg til å kalle det østfolds mest tilgjengelige.
Nøisom har vel ikke startet for fullt enda? Og Kirkøy er vel fortsatt lite tilgjengelig for folk flest.
Beliggenhet og egen bryggeripub tror jeg vil gjøre at dette blir et bra opplegg.
IPA'en var forresten tilgjenglig i går da flexitapp fra picnickran var løsningen på humleproblemet.

Havnelageret i Fredrikstad har solgt Nøisom-øl siden onsdag, men det var vel et begrenset "opplag". Må få tatt meg en tur både dit og til Halden og sjekke ut de lokale ølene, morsomt når noen får det til.

Også er det jo ekstremt tilgjengelig :)
Er jo ikke lange biten å gå fra togstasjonen heller.

Tenkte meg nedover en helg å prøve det ut.
Studerte i Halden i 3 år og flyttet derifra for 1 år siden, han har jo holdt på med dette i 2 år, så gleden var stor når jeg hørte om dette mens jeg bodde der :p (Men jeg rakk ikke åpningen :()

Nå har det virkelig vært pågang siden åpningen, og det har ofte kun vært 2 eller 3 sorter tilgjengelig.
Eier har nå gått til innkjøp av Speidel 500 liter, da tydeligvis 200 literen ikke strekker til. Håper satsingen holder fremover i tid også, og skal iallefall hjelpe til med å tømme fata ;)

Har endelig fått smakt ølet derifra jeg også. Gode greier! Skal hjelpe til å tømme fatene neste gang jeg er i Halden!

Tilbake
Topp