Strømmen hadde ikke. Var leveringsproblemer. MEN, jeg tok en telefon til brewshop i Trondheim og de satt og pakka noe nå som de trodde var Mittelfruh, men som hadde vært dårlig merket. De venta på bekreftelse på at det var Hallertau Mittelfruh. Så jeg venter i spenning!
Kvantumsrabatt: Kjøp 5+ av samme humletype for 15% rabatt! Mittelfr? har floral aroma av mildt krydder og sitrus. Ein av dei 4 originale "noble hops"....
Jeg har endel Hersbrucker liggende. Kan selge deg en pakke (100g) hvis du er i en knipe. Bor på Ryen, (Brattlikollen).
Ev. bytte mot no’ pilsnermalt, hvis du sitter på mye. Trenger noen kilo …
Brygger tysk hveteøl ala weihenstephaner og franziskaner etc. Er såpass ny i bryggegamet at jeg ikke visste det fant såpass like varianter. Følger oppskrift på hveteøl-kit fra bryggselv men gjærer med WLP300 (skulle egentlig bruke WLP380, men utsolgt de stedene jeg sjekka).
Tusen takk for masse gode tips til liknende humletyper! Jeg er, som nevnt til loebrygg oppi her, ganske ny i bryggegamet så jeg visste ikke det fantes såpass like humler. Skal ta med meg tipsa. Drakk forøvrin Noam Lager her om dagen, som visstnok er single hopped med Smaragd, og humlesmaken og bitterheten på den var helt unik. Så, Smaragd skal absolutt testes.
Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies) for å tilpasse innholdet, skreddersy din opplevelse og holde deg innlogget dersom du registrerer deg.
Ved å fortsette og bruke dette nettstedet, samtykker du i bruken av informasjonskapsler.