• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

Hallertau Mittelfruh

Ta en telefon til Strømmen og hør om de kanskje har noe likevel. Det skulle ikke overraske meg om de har:).
Strømmen hadde ikke. Var leveringsproblemer. MEN, jeg tok en telefon til brewshop i Trondheim og de satt og pakka noe nå som de trodde var Mittelfruh, men som hadde vært dårlig merket. De venta på bekreftelse på at det var Hallertau Mittelfruh. Så jeg venter i spenning!
 
Flere gode forslag er nevnt.

Slenger inn er par andre. Petit har mye billig tysk humle, med 45% salget er de uslåelig på pris.




Skal du ha Mittelfrüh har Bryggmann og Vestbrygg det du søker, med Norbrygg rabatt.

 
Jeg har endel Hersbrucker liggende. Kan selge deg en pakke (100g) hvis du er i en knipe. Bor på Ryen, (Brattlikollen).
Ev. bytte mot no’ pilsnermalt, hvis du sitter på mye. Trenger noen kilo …
 
Det må da vel være noe annet du kan bruke. Hva skal du brygge?
Brygger tysk hveteøl ala weihenstephaner og franziskaner etc. Er såpass ny i bryggegamet at jeg ikke visste det fant såpass like varianter. Følger oppskrift på hveteøl-kit fra bryggselv men gjærer med WLP300 (skulle egentlig bruke WLP380, men utsolgt de stedene jeg sjekka).
 
Tusen takk for masse gode tips til liknende humletyper! Jeg er, som nevnt til loebrygg oppi her, ganske ny i bryggegamet så jeg visste ikke det fantes såpass like humler. Skal ta med meg tipsa. Drakk forøvrin Noam Lager her om dagen, som visstnok er single hopped med Smaragd, og humlesmaken og bitterheten på den var helt unik. Så, Smaragd skal absolutt testes.
 
Tilbake
Topp