• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

Solgt/Kjøpt Hjemme(snekra)bryggeri med vekt på hjemme

CorgiStyle

Norbrygg-medlem
Se bilde for detaljer!

Er på vei inn i nytt hus. og fruen skal i fremtiden få ha vaskerommet i fred. Her er det nemlig plass til skikkelig 3-kjeleoppsett!

Dermed går mitt trofaste hjemmelaga kompaktbryggeri under hammeren! Det har stått i garasjen i noen måneder, men sist jeg brygga fungerte alt som det skulle. Skal gjøre opp status på det snarest.

Kort fortalt:
1 stk BB30 ribba for elektronikk - Brukes til mesk og kok
1 stk 25L kjele med 2.5kW? element - For skyllevann

1 stk Styreskap med:
------1 stk PID/SSR til hver kjele
------1 stk Justerbar SSR med trinnløs kontroll av effekt under koking i BB
------1 bryter for å velge auto / man på BB
------2 stk brytere for å deaktivere elementene
------1 stk tempføler i hver kjele
------2 stk tempfølere i stigerøret på siden av BB
------2 stk brytere til å velge tempføler i kjele eller stigerør for hver PID
------1 stk bryter for pumpa
------2 stk Automatsikringer, og tilkobling til 2 kurser/kontakter

1 stk pumpe fra Ølbrygging
3 stk 3-veis ventiler i et litt krunglete oppsett for å få vørteren hit og dit (funker det!)
1 stk ødelagt manifold for å fordele tilkoblet springvann mellom kjelene og motstrømskjøler. (Ble aldri brukt)
1 stk hjemmelaga motstrømskjøler. (lekker litt på kaldtvannet, men er sinnsykt effektiv!)
1 stk sittebenk fra Biltema! For mange kanskje rosinen i pølsa!

Det er plenty av lodda koblinger og camlocks over hele linja. Det er også se-glass på begge kjelene, men de var ikke montert når bildet ble tatt. Sleiva får du ikke.....

Sulamitten er egentlig veldig grei å brygge på, men jeg hadde flekka av rør og ventilsirkuset og gått over til å flytte slanger med hurtigkoblinger i stedet. Det er litt styrete å gjøre reint sånn det er nå.

Alt er som nevnt amatørbygd, og jeg gir ingen garanti om du forgifter vennene dine eller brenner ned kåken!

Kunne vel tenkt meg å selge alt samlet. Ved hurtig avgjørelse legger jeg også ved en STC1000 ferdig kobla for kontroll av gjæringstemperatur, og ved hurtig avhenting skal du også få et par 30L dunker og noen PET-gjæringskar, så er det ikke langt unna at du har alt du trenger!

Kan besiktiges og hentes i KRS.

IMAG0098.jpg
 
Sist redigert:
Usikker....

Har et håp om 5000, men håp er ofte oppskrytt...
Er villig til å diskutere det ved en rask og smidig handel!

kevin
 
Er litt usikker på det, men inbiller meg det er på 2.3kw? Sikkert noen andre som husker dette.

Greia er rigga med to tilkoblingskabler, så jeg har kjørt det tilkobla 2 separate 16A kurser.
Koker greit, og stegmesker også helt supert med god sirkulasjonsteknikk.
 
Tilbake
Topp