Hop Stopper

Har en Hop Stopper som jeg kjøpte fra theelectricbrewery, men må si jeg er veldig skuffet over denne. Den begynner å suge luft med en gang overflaten eksponeres, og da må man stoppe uttappingen, la den fylle seg igjen, og pumpe saaakte videre. Ved sist brygg "mistet" jeg en fem-seks liter i en 37 liters kjele, da jeg ikke fikk noe annet enn luft ut av den.

Noen som har tilsvarende erfaring? De skryter jo så hemningsløst av den på nettsiden, og jeg beit rett på.

Finnes det noen bedre løsninger? In-line filter?

Har sett litt på denne, syns den virker lovende!
 
Vi har hatt den sammme i mange år, og har akkurat samme erfaringen som deg. I det siste har vi bare brukt en bazooka, og det funker sålenge du broker mye blomst. Det neste eksperimentet vårt blir ei heks (!?)
https://store.brewpi.com/brewpi-matmill-lauterhexe-kit-bsp men jeg må jo også si at den inline løsningen ser lovende ut. Hvis du kjøper en sånn, så kan vi kanskje sammenligne notater??
 
Vi kjøpte en slik, og erfaringen var at med stooor omkrets (175 cm ) så ble det for små åpninger, og det hele tettet seg til ganske fort. Siden har vi prøvd å legge den i en sløyfe (vi har beholdt hele lengden) og da virker den veldig bra. Jeg kommer til å kjøpe en til - til bruk i en mindre kjele med diameter på ca 40 cm. Her satser jeg på å la den følge yttervegg i kjelen (totalt ca 120 cm lengde) - og håper da at den virker etter hensikten.

Hvordan virket den inline saken?
 
Den inline saken virker jo veldig lovende, om noen går for den så skriv gjerne en rapport :)
 
Tilbake
Topp