Hull puncher til rustfritt stål

Heisann! er på utkikk etter ett hullpunch sett med div str inkl 1/2" og 1" osv, eller bare 1/2 og 1" hullpuncher til bruk med skiftnøkkel e.l.

Noen som vet av gode varer å få tak i enten på internettet eller på lokalsjappa/norsk nettbutikk? :)

(holder til i tr.heim)

Har sett noe av Q.max på ebay, syns det ser pinglette ut med umbrako nøkkel? dårlige erfaringer med umbrako nøkler, lett å få skjevt drag osv og ødelegge har jeg erfart :mad: Men kan være det fungerer godt likevel?

setter pris på litt mer spesifike ledetråder, gjerne en link til aktuelle verktøy :)

Vil veldig gjerne ha sett da jeg slipper å kjøpe mye løsdeler. :rolleyes:

Sist redigert:
Har ikke hatt trøbbel med q.max/umbraco til mitt bruk iallefall. Tatt man masse hull er det vel en annen sak. Min 32mm kommer med bolt forøvrig.

Har ikke hatt trøbbel med q.max/umbraco til mitt bruk iallefall. Tatt man masse hull er det vel en annen sak. Min 32mm kommer med bolt forøvrig.

Skal vel ta en del hull med tiden som kommer ser det ut til, så vil helst ha verktøy som tåler litt bruk.

kommer med bolt? Er ikke helt med på hva du mener.

Hvis du skal ta hull til 1/2“ gjennomføringer så trenger du en på 22,4 eller 22,8 mm, hvis jeg ikke husker feil..

Heisann! er på utkikk etter ett hullpunch sett med div str inkl 1/2" og 1" osv, eller bare 1/2 og 1" hullpuncher til bruk med skiftnøkkel e.l.

Noen som vet av gode varer å få tak i enten på internettet eller på lokalsjappa/norsk nettbutikk? :)

(holder til i tr.heim)

Går ut frå at det er tynt gods det du skal bruka punch til (<1 mm?) Om det er >= 1 mm tjukt ville eg ha brukt stegbor/trinnbor. Ta deg isåfall ein tur til Tools og der får du sikkert eit godt stegbor/trinnbor - men det er ikkje direkte rimeleg. Dei har tidlegare hatt på Clas Ohlsson og kanskje har dei også på Biltema. Eg har brukt mitt (det var vel av merket Bosch) på relativt mange kjelar så dei dyre varer jo litt då. Og at du skal bruka f.eks. olje til å kjøla med - det veit du vel. Til vanleg 1/2" gjennomføring passar det godt med 21 mm.

Går ut frå at det er tynt gods det du skal bruka punch til (<1 mm?) Om det er >= 1 mm tjukt ville eg ha brukt stegbor/trinnbor. Ta deg isåfall ein tur til Tools og der får du sikkert eit godt stegbor/trinnbor - men det er ikkje direkte rimeleg. Dei har tidlegare hatt på Clas Ohlsson og kanskje har dei også på Biltema. Eg har brukt mitt (det var vel av merket Bosch) på relativt mange kjelar så dei dyre varer jo litt då. Og at du skal bruka f.eks. olje til å kjøla med - det veit du vel. Til vanleg 1/2" gjennomføring passar det godt med 21 mm.

spørs om det blir å prøve med ett kvalitetstrinnborr og litt cutting oil ja. :) kjekt å ha mulighetene åpne.

Jeg har hullpunch du kan få låne hvis du tar deg en tur til Rosenborg. Har for 1/2" og 1" gjennomføring, kran/varmeelement.
Jeg har brukt disse på en varmtvannstank med 2mm rustfritt stål og det fungert fint. Om det vil virke på en kjele med hardere gods vet jeg ikke.

Sist redigert:
Tilbake
Topp