Humle for SMASH pale ale?

Hvilken humle foretrekker du for en SMASH PA?

Skal utføre ett exbeeriment, hvor jeg deler en batch opp i 2*10 liter og skal bruke to ulike humleskjema til samme IBU for å se hva slags utslag det får i smaken, og se hva jeg foretrekker.

Har lite erfaring med de forskjellige humlene så tenkte jeg skulle sjekke hva dere foretrekker - kanskje cascade passer fint til ett sånt eksperiment?

Jeg brukte Hull Melon på min smash. Den er rimelig kul og funker utmerket som smash-humle. Sterk aroma av honning og melon. Love it!

Her tror jeg du vil få like mange svar som det er bryggere ;) Et alternativ er å ta seg en titt på en side med en oversikt over en del humler (som f.eks denne https://www.hopunion.com/hop-varieties) og lese litt om de ulike og brygge med en av de man finner mest spennende. Det har vært min fremgangsmåte når jeg skal finne en ny humle til mine single hop øl :)

Ellers er jo humlene nevnt tidligere i tråden fine. Personlig er jeg veldig glad i Citra og Nelson Sauvin. Ble også veldig fornøyd med min siste single hop hvor jeg brukte Motueka.

Tilbake
Topp