1. Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies). Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av informasjonskapsler. Lær mer.
  2. Hei der Gjest, bli medlem ved å gå til medlemsregistreringen
    Fjern notisen

Humle rhizomer

En tråd i 'Generelt og nybegynnerspørsmål' startet av Pere, 19 Apr 2013.

1. Pere

Pere
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Noen som vet om det er mulig å få kjøpe humle rhizomer (stiklinger) i Norge.

2. Riiser

Riiser
    Expand Collapse
    Registrert bruker

Hvor bor du? Jeg får nok noen til overs, men tror ikke de overlever en runde til i posten, hvis de idetheletatt lever når jeg får dem :p

3. Pere

Pere
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Bor i Nord-Norge, så post er nok alternativet. Skulle du være villig til å sende, er jeg veldig interessert. Send meg gjene en PM.

4. OlavRenolen

OlavRenolen
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Om de ikke overlever en runde til i posten henter jeg de gjerne da jeg også bor i Akershus. Hva slags humletyper er det evt snakk om?

5. Riiser

Riiser
    Expand Collapse
    Registrert bruker

Tror nok det blir i lengste laget for dem desverre. Er jo mulig du fortsatt får tak i fra utlandet!

Er bare å ta turen Olav, selv om jeg ikke stiller noen garanti for tilstanden dems(det var små hvite flekker på noen av dem) :p Når det er sagt har det kommet noen små spirer, så tror det skal være liv i dem, så jeg har ihvertfall plantet dem i god tro!

Jeg har 4x wilamette og 2xgalena til overs. Kan hentes imårra eller overleveres ikveld hvis du tar deg en tur til nittedal på ølsmaking hos gutta i nedre romerike bryggelaug ikveld  :biersmile:

6. Uv

Uv
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Her skal Cascaden få kose seg, her er våren alt kommet :)

7. Riiser

Riiser
    Expand Collapse
    Registrert bruker

Så ut som det er muligheter for god vekst der! siden alle sammeligner ulike gjærtyper så får vi teste om vekstområde har noe å si Magnus. Jeg tipper at Norge gir den beste smaken  :yes:

8. OlavRenolen

OlavRenolen
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Spennende!
    Jeg har desverre ikke så mye tid til overs den neste uken, så jeg rekker nok ikke hente de. Har plass til 2-3 humletyper, og da hadde jeg egentlig tenkt å prøve meg på noen andre typer. Men takk for tilbudet:)

9. Uv

Uv
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Ja vi får se Ole, har satt den i potte nå, så den får stå i drivhus om natten og ute om dagen til den har spiret og kommet seg etter dvale'n. Men om ikke lenge skal den i jord :) 2 år's tid så blir det nok brukbart. Det er jo gøy bare og se det gror, er jo i utgangspunktet en visuelt fin vekst imo.

Del denne siden