Humlerot igjen...

MortenSickel

Norbrygg-medlem
Jeg har en Saison på gang. Humleskjemaet har jeg stjålet fra Holmentoppens Saison in the sun - det straffet seg tydeligvis, for enten har jeg tenkt feil da jeg bestilte, eller så har butikken rotet. Jeg skulle hatt 20g East Kent Goldings som aromahumle og fant ut at jeg sitter med Saaz... Jeg har liggende, i tillegg til Saazen resten av Magnumen som er bitterhumle noe Perle, Cascade, Chinook, Citra og Pacific Jade - hva vil mer erfarne bryggere anbefale å bruke? (bortsett fra å sjekke bestillingene en gang til neste gang og å passe på å ha et større utvalg humler i huset...)

Fant https://grainfather.com/hop-substitution-guide/, men ikke noen erstatning der som jeg har i huset.
 
Selv om det ikke var noen direkte substitusjon for EKG i dokumentet jeg linket til, mener jeg ut fra beskrivelsene at Saaz ser ut for å være den som blir minst feil... Den inneholder noe mindre alfasyrer, så jeg tar 25g av den om jeg ikke hører noe annet før kl 1905...
 
Den skal i om et kvarter. (1905) ut fra beskrivelsene var det første jeg tenkte "nei, absolutt ikke perle" og fant saaz som den som var minst forskjellig.
 
Tilbake
Topp