Hvilke gjenger til CO2 flaske

Jeg har fått meg en ekstra seks kilos CO2 flaske, brannslukker, og har litt problemer med å koble til regulator. Skulle visst ha kjøpt regulator i Norge. Man lærer etterhvert. Her er regulatoren meed 3/4" inngang: http://www.ebay.com/itm/NEW-Micro-M...73?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item2ecc00fd19 Hva finnes av overgang til de standard co2-flaskene vi bruker. Co2-flaswkene har vel ut en hann som er ørlite større enn 1/2", men hva betegnelsen eller er overstiger mine kunnskaper. Man kan gå seg vill mellom PT, NPT, NPTF osv...
 
Rolv Bruun skrev:
Jeg har fått meg en ekstra seks kilos CO₂ flaske, brannslukker, og har litt problemer med å koble til regulator. Skulle visst ha kjøpt regulator i Norge. Man lærer etterhvert. Her er regulatoren meed 3/4" inngang: http://www.ebay.com/itm/NEW-Micro-M...473?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item2ecc00fd19 Hva finnes av overgang til de standard CO₂-flaskene vi bruker. CO₂-flaswkene har vel ut en hann som er ørlite større enn 1/2", men hva betegnelsen eller er overstiger mine kunnskaper. Man kan gå seg vill mellom PT, NPT, NPTF osv...

DIN477 no. 6
 
Si ifra om du klarer å demontere den slik at du får byttet, og gjerne hvordan du får det til!
 
Steffan skrev:
DIN477 no. 6
Takk for den, men er forsåvidt like langt. Det er så langt jeg forstår DIN477 no. 6 som passer på gassflaska. Inngangen på regulatoren var visst 1" selv om det var annonsert 3/4". Ingen som  har tilpasset denne regulatoren?
I verste fall får vi vel gå i gang med å sveise litt :)  Må altså ha en overgang fra DIN477 no. 6 hunn til 1" hann.
 
Har samme regulator kjøpt fra samme person på Ebay.  Jeg varmet opp stussen mot regulatoren med plåselampe ca 150 grader. Brukte en fastnøkkel og skrudde av hele greia, og byttet mutteren. Skrudde på igjen med locktight. Fungerer nå helt utmerket. Husk å skru av tetteskiven mot flasken da denne vil smelte. Gjengene er standard. NB! Det må brukes litt kraft.
 
Reodor skrev:
Har samme regulator kjøpt fra samme person på Ebay.  Jeg varmet opp stussen mot regulatoren med plåselampe ca 150 grader. Brukte en fastnøkkel og skrudde av hele greia, og byttet mutteren. Skrudde på igjen med locktight. Fungerer nå helt utmerket. Husk å skru av tetteskiven mot flasken da denne vil smelte. Gjengene er standard. NB! Det må brukes litt kraft.
+1
Den gikk av, men satt veldig fast. Skal finne meg en mutter, det er vel den som heter DIN477 no. 6 regner jeg med. Har en mutter, men den er ørlite for stor for utgangen av gassflaska. Ka.n skrus på men tåler neppe særlig stramming
 
Mutteren som var på slangen til brannslukkeren kutter du av med en sag.  Så utvider du hullet i denne litt slik at den passer på den du skrudde av. Jeg brukte en dremel! Bruk locktight for å få tett igjen!
 
Reodor skrev:
Mutteren som var på slangen til brannslukkeren kutter du av med en sag.  Så utvider du hullet i denne litt slik at den passer på den du skrudde av. Jeg brukte en dremel! Bruk locktight for å få tett igjen!
Og så jeg som aldri kaster noe  ;D Den slangen kommer jeg ALDRI til å få bruk for, tenkte jeg og dermed dro den med søpla. Jaja, man lærer. Jeg fant samme problemet i en annen tråd og denne er bestilt: https://weldspeed.com/store/view_product.asp?product_string=DACO2NUT Snakker om å gjøre ting vanskelig for seg selv.
 
Tilbake
Topp