Hvor får jeg kjøpt billig 50- liters ølfat?

Hei!

Noen som vet hvor det er billigst å kjøpe 50- liters ølfat?

Jeg har prøvd candirect.de, men jeg finner ikke ut hva jeg trenger. Jeg finner ølfat og koblinger, men kan ikke finne stigerør. Selv etter et par mail til nettbutikken skjønner jeg ikke hva jeg trenger..
 
Kanskje det jeg burde prøve, ja..

Fant forresten hva jeg trengte hos candirect.de. Jeg valgte den tyske utgaven av nettbutikken, og der var det mye enklere, til tross for at engelskkunnskapene mine er betraktelig bedre enn tysken min  :)
 
Oddvar Demmo skrev:
Vi som har disse fatene har vel i hovedsak kjøpt fra puber, greie pubeiere som selger dem for panten de betaler.
Hva er panten? Jeg er ellers på jakt etter defekte 50-liters ølfat for ombygging til gryte/gjæringstank. Noen som har noen erfaringer på å skaffe det?
 
Henning1 skrev:
Richard skrev:

Jeg ville aldri finne på å kjøpe noe som helst fra Leif Stana. Eksempel: Han tar 300 kr for et 30 liters gjæringsspann med kran og gjærlås. Dette er ganske nøyaktig dobbel pris av hva det burde koste.

Der er uten TVIL lurt å sjekke fler av nettbutikkene når det gjelder utstyr. Noen varer er HYSTERISK overpriset :skraemt:

Når det gjelder bryggeri fat er det som Demmo sier.. Hør med en bar/ Pub. jeg betalt i vår 500NOK for 50liters stål fat og 300 for 30 liters. Når det gjelder Co2. Hør med den lokal servicemannen for brannslukningsutstyr. kjøpte nettopp et "nytt" konvertert brannslukkings apparat på  2 kg. betalte 500 kr for det ferdig fylt. Å da er det gass for 160 kr på det.  :yes:
 
For å gjøre det mindre skummelt å kjøpe ølfat for panten, det var et råd jeg fikk av bryggeriet, en ansatt på Nordlandsbryggeriet, det er vel heller ikke så farlig å nevne det, det finnes jo ikke mere.
:( :mad: :eek: :nosmile: :saadoevt: :duh: :eek:ppkast: :'( >:D :rasende: :help: :fyflate: :bank2:
:amen:
 
Henning1 skrev:
Jeg ville aldri finne på å kjøpe noe som helst fra Leif Stana. Eksempel: Han tar 300 kr for et 30 liters gjæringsspann med kran og gjærlås. Dette er ganske nøyaktig dobbel pris av hva det burde koste.

Er det fremdeles lite smart å handle fra Leif Hana?
Jeg har lyst på noen 30 liters fat, og kjenner ingen i utebransjen. Da er det vel ikke mange andre valg enn brygging.no?
Har også planer om å kjøpe "kegerator"-sett fra samme nettsted med 30l fat og tappetårn...

..men nå ble jeg litt usikker..
 
Hei.

Jeg er sikker på at Hansas Cash & Carry selger 30 litersfat hansa/heineken/borg/cb som de har fått inn som pant. Det er i alle fall ingen grunn til at de ikke skulle det. Jeg har jobbet der selv som deltidsjobb tidligere og det er min far som driver butikken for Hansa.
Det ligger I Hasleveien ikke langt fra Carl Berner og er åpent sent på torsdager, samt åpent på lørdager (stengt onsdag)
Prisen tror jeg er som det blir nevnt her 300 kr for 30 liters fat. 50 litersfatene er gått ut av produksjon da det ikke er bra for rygger å løfte i disse hms-tider.
Sjekk. http://www.hansaborg.no/no/omoss/butikkene/
 
Tilbake
Topp