Imperial Brown Ale

Har laget en plan for neste brygg med innspill fra forumet til en Imperial Brown Ale. Målet er kraftig, søtt øl, mye malt smak, mye munnfølelse, lite bitterhet, noe ala bokk, men basert på ale gjær/malt. Vedlagt er oppskriften slik den ser ut i BeerSmith akkurat nå, men jeg er usikker på humle-delen siden den har store mengder aroma og smakshumle vs bitterhet. Og OG ble veldig høy så jeg har planlagt å bruke to pakker tørrgjær. Ønsker generelle tilbakemeldinger på oppskrift og tips for å målene jeg har skissert.

Vedlegg

• Imperial Brown Ale.html
    7,7 KB · Sett: 168
Weholt skrev:
Har laget en plan for neste brygg med innspill fra forumet til en Imperial Brown Ale. Målet er kraftig, søtt øl, mye malt smak, mye munnfølelse, lite bitterhet, noe ala bokk, men basert på ale gjær/malt. Vedlagt er oppskriften slik den ser ut i Beersmith akkurat nå, men jeg er usikker på humle-delen siden den har store mengder aroma og smakshumle vs bitterhet. Og OG ble veldig høy så jeg har planlagt å bruke to pakker tørrgjær. Ønsker generelle tilbakemeldinger på oppskrift og tips for å målene jeg har skissert.

Ok then. Tar manglen på kommentarer og antall visninger som et tegn på at det ikke er noe å utsette på oppskriften, men skulle gjerne hatt noen hint rundt hvor mye sukker pr liter jeg bør bruke ved karbonering siden jeg har bommet på det tidligere. Generelle retningslinjer rundt bruk av sukker ved karbonering hadde også vært fint. Takk :)

Tilbake
Topp