Innspill på DIY tappetårn..

Lurer på å lage et tappetårn med tapping av 4 sorter.
Tenkte å tre 4 stk 3/16 slanger i 1 rør(14mm tror jeg går) og styre disse via 4 magnetventiler..
Så det blir "et" utak som kan servere 4 sorter..

Skal monteres på kjøkkenvasken da dette er eneste plass jeg kan lage hull til dette..
Fat,4 stk 12l blir stående i en benk kjøleskap under/vedsidenav vasken..

Tenkte å ta et 35mm rør med flens som stammen på kranen gå ut med 14mm rør fra denne til tappe tut.. får da kjøling av øl rør helt opp til 14mm røret..

Vil dette kunne fungere?
 
Kult prosjekt! :)

Sidebar Beverage har en snerten spritdispenser med tynne slanger i et bøyd rør som ser ut som en kran:
http://www.sidebarbeverage.com/black-base-brushed-nickel-spout-6500h
Noe tilsvarende du tenkte?

Mistenker at dette blir problematisk med øl. Men verdt en test. Siden du ikke har en kran med intern backpressure, trenger du lengre slanger for å få nok trykkfall. Alternativt bruke inline keezercomps.

Renhold blir en utfordring. Ølet i slangen mellom magnetventilen og utløpet vil være utsatt for bakterievekst.
 
Noe sånn ja :)

Ser for meg at jeg må lage et rense system fra ventilene og ut og kjøre dette med faste intervaller..
Eller ha en vanlig tappekrane som må aktiveres for å få øl,velger først øl så ligger valgt ventilen inne i x sec.
Mulig jeg må til med en arduino her...
 
Sist redigert:
Liten trykkreduserende sak. Skal vistnok redusere trykk med 0.4 bar på 65 mm. Prøver å få tak i noen for test...
 
Tilbake
Topp