IPA og tørrhumling

Eg har kjøpt 2 IPA ekstraktsett der eg vil mixe litt på tørrhumlen på den eine batchen. Har aldri prøvd dette sjølv, eg har 100g pallets av mosaic, cascade og citra. Ser det står 55g på tørrhumlen i pakken som følger med orginalt, skal eg ligge rundt 55g eller vil dåke prøvd meir eller mindre.Så lurer på om forslag til humler til tørrhumling. Veldig glad i fruktig ipa, men nokon som har eir forslag til ratio mellom desse. Mixe 2 eller alle 3? Evt bare bruke 1, evt hvor mykje gram pallets på ein 23L batch?

Takker for alle innspill
 
Du kan gjerne mixe alle 3, det eneste jeg kan bidra med er at om du skal bruke alle, være beskjeden med mosaic, den er veldig dominerende, kan legge til at skal du bruke kun mosaic kan du glatt kjøre 2g/l i 6-4 dager :)
 
Jeg syntes Citra er mer dominerende enn Mosaic, men ser ingenting i veien for å bruke en ratio på 1:1:1 på alle tre
5 g/L er en fin mengde
 
Jeg syntes Citra er mer dominerende enn Mosaic, men ser ingenting i veien for å bruke en ratio på 1:1:1 på alle tre
5 g/L er en fin mengde
Jøss, må si jeg litt overrasket, om jeg bruker mosaic i noe som helst, så må jeg bruke mosaic 1:3:3 for at den ikke skal skinne igjennom, med mindre jeg brygger mosaic SH.
 
Skal man nerde litt på humletilsetinger i IPA så skiller man mellom Kok/WP/DH i g/l. Eller buncher det ned til to parametere hvor WP går enten inn i kok, eller DH, spørs hvordan man vil skille det selv hvis man først buncher det ned.

Totalt sett så kan man ende opp med alt fra 8g/l til 20g+/l normalt sett. Det som er høyere del av skalaen er som oftest NEIPA, lavere enden av skalaen er gjerne old school west coast IPA. Eller britisk IPA som er sånn ca 0.0000000001 g/l, med noen avvik selvsagt :)
 
Tusenctakk allesammen! Mykje nytting info! Da har eg ratio sånn ca pr L og forholdet mtp mosiac. Gler mwg til å teste ut!
 
Tilbake
Topp