Jippi, ny bok på norsk

Dumpet over en ny bok på norsk i bokhandelen i dag, "Brygg ditt eget øl", som er en norsk oversettelse av boken "Home Brew Beer" av Greg Hughes. Har bare skummet den, men virker å ha en svært god oppskriftsdel med 100 oppskrifter på mange ølstiler, eks. Pilsner, Porter, Bock, Pale Ale, IPA, Hvete, Lager, Bitter, Stout. Tror alle oppskriftene er all grain, med endel som har oppsett på ekstraktbrygging. Løp og kjøp!!!  :skitbra: :skitbra:

Har boken selv og den kan anbefales. Ikke så veldig teknisk, lettlest og gode illustrasjonbilder. Beskriver de vanligste hjemmebrygge metodene Ølsett, ekstrakt og all grain. Oppskriftene er all grain, med forslag til hvordan bruke ekstrakt. Mye fin inspirasjon og lærerikt om øltyper. Kjempefin for nye hjemmebrygger (som meg selv) og jeg vil tro litt mer erfarne også vil ha nytte av boken.
Har kun laget en American wheat beer fra boken, som har slått godt an hos fruen og er fin i dette sommerværet. Må snakrt brygge mer :)

En av de bedre nybegynnerbøkene. Typisk god amerikansk pedagogisk stil. Mange fine oppskrifter med tiltalende bilder (DEN må jeg brygge, og DEN ... etc)

Stig Aa. skrev:
En av de bedre nybegynnerbøkene. Typisk god amerikansk pedagogisk stil. Mange fine oppskrifter med tiltalende bilder (DEN må jeg brygge, og DEN ... etc)
Ja, kan brygge lenge med alle disse oppskriftene. Her finner en de fleste øltypene/stilene som er populære og selvfølgelig gode.

Tilbake
Topp